Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

Gaia leukste uitje van Nederland

Gaia leukste uitje van Nederland
Links, Frits van Bruggen ANWB-hoofddirecteur, midden Ron Kuckelkorn en Michelle Hollands van GaiaZoo en rechts presentratrice Stella Gommans. Foto: ANWB.

Volgens leden van de ANWB is GaiaZoo het ‘Leukste uitje van Nederland 2018’. Ron Kuckelkorn van GaiaZOO ontving vanmiddag de gouden award uit handen van Frits van Bruggen, hoofddirecteur van de ANWB op de Vakantiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. De Efteling kreeg de zilveren award en Diergaarde Blijdorp in Rotterdam de bronzen award.


Tijdens de verkiezing brachten ANWB-leden massaal hun stem uit op het uitje dat zij het meest waarderen, zowel op landelijk niveau als per provincie. In totaal werden ruim 100.000 stemmen uitgebracht. GaiaZOO scoort, naast heel veel stemmen, op bijna alle onderdelen (prijs/kwaliteit, sfeer, personeel, faciliteiten en het aanbod) de hoogste cijfers en is daarmee de winnaar van 2018.


De top drie van ‘Leukste uitje van Nederland 2018’:

Gouden award GaiaZOO in Kerkrade

Zilveren award De Efteling in Kaatsheuvel

Bronzen award Diergaarde Blijdorp in Rotterdam


Nieuw dit jaar is de categorie ‘Leukste uitje over de grens’. De winnaar in deze categorie is Europa-Park in Rust in Duitsland, op de tweede plaats Disneyland Paris in Marne la Vallee in Frankrijk en als derde eindigde Phantasialand in Bruhl, Duitsland.


De winnaars per provincie:

Drenthe Outdoor Grolloo Klimpark in Grolloo

Flevoland Orchideeën Hoeve Luttelgeest

Friesland Puur Terschelling

Gelderland Thermen Bussloo in Voorst

Groningen Fontana Bad Nieuweschans in Bad Nieuweschans

Limburg Kasteeltuinen Arcen

Noord-Brabant Museum Klok & Peel in Asten

Noord-Holland Landgoed Hoenderdaell

Overijssel De Ulebelt in Deventer

Utrecht Thermen Soesterberg in Soesterberg

Zeeland Zeeuws maritiem MuZEEum Vlissingen

Zuid-Holland Mariniersmuseum in Rotterdam

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...