Zomeraanbieding NRIT Media
De zomervakantie staat voor de deur: Vul nu alvast uw winkelmandje met vakliteratuur!
Twee Trendrapporten
voor de prijs van één! Benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de
vrijetijdsindustrie? Dan mag u het jaarlijkse Trendrapport toerisme, recreatie
en vrije tijd niet missen! Deze zomer werken we samen met onze partners CBS,
NBTC en CELTH hard aan de nieuwste editie van het rapport met alle voor de
branche relevante trends, ontwikkelingen en innovaties. Nieuw in 2017 is de
Trendvisie 2017-2020 die we samen met CELTH hebben ontwikkeld.
Als u nu een
abonnement neemt op het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd, ontvangt u direct gratis de editie 2016
en in het najaar als eerste het Trendrapport 2017!
Ook interessante vakliteratuur
voor de zomervakantie Daarnaast hebben we vier recente publicaties voor u
geselecteerd die zeker de moeite waard zijn.

| Investment Thrills: Managing risk and return
for the amusement parks & attractions industry Voorspel het effect van uw investeringen!
In Investment Thrills, managing risk and return for the
amusement parks & attractions industry beschrijft Pieter Cornelis de door
hem ontwikkelde methode om de effecten van investeringen in de attractiebranche
op een gestructureerde manier te voorspellen. De lezers krijgen met dit boek
meer houvast in de keuzes die zij gaan maken in de hoogte, frequentie en
richting van hun investering waardoor de onzekerheid over de effecten van die
investeringen kleiner wordt.
Bestel nu voor € 65,-.
| 
| Toolkit for Design
Research & Interventions 18 innovatieve ontwerpmethoden!
Deze Toolkit for Design Research & Interventions is een
compacte publicatie met 18 innovatieve onderzoeks- en ontwerpmethoden. De
auteurs hebben tools geselecteerd op het snijvlak van onderzoek en ontwerp die
het proces van co-creatie en collectieve creativiteit faciliteren. Ze hebben
zich laten inspireren door de Imagineering Design aanpak die ook in het boekje
wordt geïntroduceerd.
Bestel nu voor slechts € 9,95.
| 
| Guest Experience
Model Regisseer een optimale gastbeleving!
Binnen de toeristisch-recreatieve sector heeft het fenomeen ‘beleving’
een grote vlucht genomen. In toenemende mate zijn de inspanningen van bedrijven
gericht op het creëren van een optimale gastbeleving. Een model dat zeer
bruikbaar is bij het regisseren van een optimale gast-/klantbeleving, is het
Guest Experience Model van Van Wijngaarden. In dit e-book wordt het model
stap-voor-stap uitgelegd en met een case geïllustreerd.
Bestel nu voor slechts
€ 9,95.
| 
| Nieuwe
businessmodellen voor de toeristisch-recreatieve sector Bouw een nieuw businessmodel!
In Nieuwe business modellen voor de toeristisch-recreatieve
sector beschrijft Herman Lier de werking van het door hem gemodificeerde
Business Model Canvas van Alexander Osterwalder. Met dit model kunnen
organisaties inzichtelijk maken waarop ze haar middelen en activiteiten het
beste kunnen inzetten om waarde te creëren. Het boek wordt afgesloten met een bijdrage
van Peter van Wijngaarden die nader ingaat op zijn Guest Experience Model.
Bestel
nu voor slechts € 23,54.
|
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Wellness, Zakelijk toerisme
|
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
13/06/25
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
|
13/06/25
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
|
13/06/25
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
|
13/06/25
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
|
12/06/25
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
|
12/06/25
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.
|
12/06/25
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
|
|
19/06/25
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|