Store
Store

Investment Thrills

Investment Thrills

Managing risk and return for the amusement parks & attractions industry

 

In Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry beschrijft Pieter Cornelis de door hem ontwikkelde methode om de effecten van investeringen in de attractiebranche op een gestructureerde manier te voorspellen. De auteur behandelt de laatste wetenschappelijke inzichten over de effecten van investeringen in de attractiebranche, maar besteedt tevens veel aandacht aan de kennis die er rond het onderwerp in de praktijk aanwezig is. Cornelis rekent in het boek af met een aantal hardnekkige mythes rond investeringen die hij in drie typen onderverdeelt:

 

      PG-investment: investeringen met een permanent effect om gericht te groeien

      TG-investment: investeringen met een tijdelijk effect om in the game te blijven

      SG-investment: investeringen die de verwachte afname in bezoekersaantallen moeten remmen

 

Het boek helpt de lezers om de effecten van investeringen te berekenen, na te denken over de meest relevante content- en contextfactoren waarmee ze in de toekomst beter gefundeerde investeringsbeslissingen kunnen nemen. Concepten als inertia, bounce back en extinction-effecten worden duidelijk uitgelegd met eenvoudige rekenvoorbeelden.

 

Dit boek heeft vooral een financieel-economische insteek, zonder daarbij overigens de bedoeling te hebben een bedrijfseconomisch boek te zijn. In de attractiebranche gaat het uiteindelijk om het aanbieden van experiences. Centrale vraag in het boek is dan ook wat investeren in experiences nu uiteindelijk bottom line oplevert, en belangrijker nog, wat kunnen we daarvan precies leren voor de toekomst? Met andere woorden, welke experiences hebben een grotere kans op succes dan andere experiences? En wat zijn hiervan precies de drijvende factoren achter het bottom line effect?

 

De lezers krijgen met dit boek meer houvast in de keuzes die zij gaan maken in de hoogte, frequentie en richting van hun investering waardoor de onzekerheid over de effecten van die investeringen kleiner wordt. De auteur hoopt dat daarmee de kans op een goede investering toeneemt; dan wel de kans op een slechte investering vermindert.

 

Voor wie is dit boek bedoeld?

De belangrijkste doelgroep voor dit boek zijn de eigenaren, directieleden en managers in de attractiebranche die investeringsbeslissingen onder grote onzekerheid moeten nemen.

 

De auteur hoopt dat het boek tevens van waarde zal zijn voor alle toeleveranciers in de branche, zodat zij in samenspraak met hun opdrachtgevers in staat zijn belevenissen te creëren die de branche langdurig succesvol maken. Daarmee bestendigen zij niet alleen hun eigen business, maar blijven ze ook van toegevoegde waarde voor de gehele branche als zodanig.

 

Daarnaast is het boek zeer interessant voor een ieder die op de een of andere wijze betrokken is bij, dan wel geïnteresseerd is in, investeringsvraagstukken in de attractiebranche, zoals studenten van universiteiten met lesprogramma’s op het gebied van de theme park industry, visitor attractions e.d., academici, experts op het gebied van feasibility studies, beslissers en beïnvloeders bij financiële instellingen, banken en investeringsmaatschappijen, politieke beleidsmakers, en de grote community van theme park fans.


Powered by
Publish for Free

Over de auteur

Pieter Cornelis (1966) is als leisure-wetenschapper gespecialiseerd in investeringsvraagstukken voor de dagattractie-, entertainment- en hospitalitysector.  In 2011 promoveerde hij met zijn proefschrift over de effecten van investeringen door (Europese) attractieparken. Hij heeft in management- en directiefuncties gewerkt bij Efteling en Toverland en heeft bij diverse hogescholen en universiteiten in binnen- en buitenland gewerkt als (gast)docent en onderzoeker. In Nederland onder meer bij Tilburg University en Fontys Hogescholen, in Oostenrijk bij de Fachhochschule Salzburg en in Spanje bij Universitat Rovira i Virgili.


Het boek verschijnt in april 2017.


Auteur:Pieter Cornelis
ISBN:978-90-5472-390-5
Omvang:232 pagina's
Taal:Engels

 

65,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/01/18
Exclusief voor leden
Miljoen Nederlanders op wintersport, welke skigebieden zijn het goedkoopst?
Het skiseizoen is begonnen en ook dit jaar gaan naar verwachting weer een miljoen Nederlanders op w...
23/01/18
Motel One opent tweede hotel op toplocatie Waterlooplein
De Duitse hotelketen Motel Oneopent een tweede Nederlandse vestiging en wel aan het Waterlooplein i...
23/01/18
Exclusief voor leden
Tool voor bewustwording milieubewust reizen
Milieu Centraal brengt de nieuw ontwikkelde tool Klimaatwijs op Reis uit. De vakantiekeuze maakt v...
23/01/18
ANVR controleert websites leden op aangescherpte regels
Alle ANVR-reisondernemingen voldoen per 1 januari 2018 aan de door de brancheorganisatie aangescher...
23/01/18
Exclusief voor leden
easyJet werkt aan grote stap vooruit bij Berlijn
easyJet gaat een belangrijk jaar in. Het luchtvaartbedrijf heeft net het eerste kwartaal van het g...
23/01/18
Nibud: Koopkracht blijft achter
Dit jaar gaat de koopkracht er voor de meeste Nederlanders nauwelijks op vooruit. Voor mensen met e...
23/01/18
Exclusief voor leden
Vakdag Het nieuwe dagje uit op 22 maart 2018
Pleisureworld organiseert op 22 maart aanstaande de Vakdag ‘Het nieuwe dagje uit’. Aanleiding is de...
23/01/18
Culturele hoofdstad Leeuwarden pleit voor innovatie via cultuur
Het jaar als Culturele Hoofdstad van Europa moet nog beginnen voor Leeuwarden maar nu al pleiten b...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk