Geplaatst op: 23-03-2017

Grootste plannen voor t Hilgelo

Grootste plannen voor t Hilgelo
De drie Winterswijkers zijn een crowdfundactie gestart om recreatiegebied 't Hilgelo in de Achtehoek tot een succesvolle toeristische en recreatieve trekpleister te maken. Een aquapark, BLOB en beachclub moeten van het gebied een regionale trekker maken.

Het initiatief komt van Jeroen Schreurs, Wouter Beijers en Jimmy Beijers die 't Hilgelo willen omtoveren tot één van de meest aantrekkelijke en hippe recreatiegebieden van Nederland. Onder andere door er Aquapark Winterswijk en Beachclub MEER te realiseren. Voor de financiering kiezen ze voor crowdfunding via Kapitaal Lokaal. Investeringen vanaf 100 euro zijn welkom.


Recreatieaanbod sluit niet meer aan

Het gaat niet zo goed met het 38 hectare grote recreatiegebied ‘t Hilgelo aan de rand van Winterswijk. Kwamen er tijdens hete zomers in het verleden jaarlijks vele bezoekers naar de voormalige zandwinning, nu valt het bezoekersaantal meestal veel lager uit. Belangrijke reden hiervoor is dat het recreatieaanbod op ‘t Hilgelo niet meer overeenkomt met de wens van de moderne consument.


t Hilgelo opschalen

Drie ambitieuze Winterswijkse ondernemers die midden in de samenleving staan, zien echter volop mogelijkheden voor het prachtige recreatiegebied. Om ‘t Hilgelo tot een succesvolle toeristische en recreatieve trekpleister te maken, moet het recreatieterrein volgens Jeroen Schreurs, Wouter Beijers en Jimmy Beijers meebewegen met de laatste trends in de markt. Eigenaar Leisurelands en de gemeente Winterswijk delen deze visie en ondersteunen ze ook.


Aquapark en Beachpark

Centraal binnen de opwaardering van recreatiegebied ‘t Hilgelo staan Aquapark Winterswijk en Beachclub MEER. Het aanbod aan recreatieve activiteiten dat hiermee wordt gepresenteerd, spreekt verschillende doelgroepen aan: een Wibit Aquapretpark voor de jongste kinderen, een spectaculaire BLOB voor de sensatiezoekende jeugd, varende terrassen voor de liefhebbers van het bourgondische leven, elektrische surfboards voor de sportieve recreant en een sfeervolle beachclub van waaruit de activiteiten op het water perfect kunnen worden gevolgd.




Crowdfundingproject

Met de realisatie van het aquapark en de beachclub, moet ‘t Hilgelo één van de meest aantrekkelijke en hippe recreatiegebieden van ons land worden en mensen uit de verre omtrek aantrekken. Om Aquapark Winterswijk en Beachclub MEER te kunnen realiseren, hebben de drie initiatiefnemers een financiering nodig van 100.000 euro. Hiervoor schakelden ze het nieuwe regionaal opererende crowdfundingplatform Kapitaal Lokaal in. Kapitaal Lokaal is het initiatief van Ruben Tank en Thijs van der Heijden uit Groenlo, tevens twee jonge en gedreven ondernemers.


Investeren al vanaf 100 euro

Ruben en Thijs vertellen: "Met Kapitaal Lokaal willen we MKB-ondernemers helpen om hun bedrijf te ontwikkelen en zo de economische ontwikkeling van de regionale economie een impuls te geven. De realisatie van een aquapark en beachclub op recreatiegebied ‘t Hilgelo past naadloos in deze doelstelling. Via ons kunnen mensen uit de regio investeren in dit bijzondere project. Vanaf 100 euro beleg je al in het initiatief op ‘t Hilgelo. Grote plus is, dat je als investeerder direct betrokken bent bij de ondernemer en zijn bedrijf, mogelijk zelfs klant wordt en je jezelf zeker ambassadeur voelt. Resultaat is dat de ondernemer zijn bedrijf ziet groeien en dat de geldverstrekker zijn investering ziet renderen.”


Wil je meer weten over de mogelijkheden om te investeren in het aquapark en de beachclub op ‘t Hilgelo? Ga dan naar www.kapitaallokaal.nl/projecten.

Link: https://kapitaallokaal.nl/projecten/beachclub-meer-aquapark-winterswijk/
Trefwoorden: dagrecreatie, recreatiegebieden, gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...