Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-03-2017
Auteur: Marc Gerlings

Hele jaar Vierdaagse van Nijmegen wandelen

Citymarketing rondom wandelen

Hele jaar Vierdaagse van Nijmegen wandelen
Foto: RBT KAN

Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen RBT KAN lanceert samen met Stichting DE 4DAAGSE een gratis route-app waarmee je het hele jaar de Vierdaagse van Nijmegen kunt wandelen. De app is de ‘Alledaagse’ genoemd. De nieuwe app zorgt voor een nog sterkere positionering van Nijmegen als belangrijkste wandelstad van Nederland. Zo’n 45.000 wandelaars komen elk jaar in de derde week van juli naar Nijmegen tijdens de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen, kortweg de Vierdaagse. 


De Alledaagse wandelen

Herre Dijkema, Directeur RBT KAN: "Met de Alledaagse kan men het hele jaar door de Vierdaagse lopen in Nijmegen en omgeving. Je kunt met deze route app vanaf een zelfgekozen locatie op pad. Onderweg worden er tips gegeven zoals info over highlights, wetenswaardigheden en horecagelegenheden. Uiteraard is deze app ook zeer geschikt als trainingsroute voor de Vierdaagsewandelaars."


Met de Alledaagse loop je de routes van de Vierdaagse van Nijmegen, met de bijbehorende doorkomstgemeenten op de vier verschillende dagen en de prachtige natuur. Nieuw is het zelf te bepalen tempo waarin je de Alledaagse voltooit. Zo heb je alle tijd om te genieten van alles wat het Rijk van Nijmegen te bieden heeft. Je bepaalt zelf de starttijd, net als de afstand. In de gratis route app staan alle routes van de Vierdaagse, zowel de 30, 40 als 50 kilometer. Je kunt met deze route app vanaf een zelfgekozen locatie op pad. In de app zijn er filmpjes te zien hoe de route waar je loopt er uitziet ten tijde van de Vierdaagse.


Gastvrijheid
Marsleider Johan Willemstein van Stichting DE4DAAGSE: "Reacties onder de wandelaars wijzen uit dat er velen zijn die juist rust en ruimte willen en volop willen genieten van de natuur. Voor die wandelaars hebben we samen met RBT KAN de Alledaagse wandelroute-app ontwikkeld. Wij zijn ervan overtuigd dat we met dit mooie product veel wandelaars een groot plezier doen."


De Alledaagse route app is een initiatief van RBT KAN en wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting DE 4DAAGSE en Provincie Gelderland en is vanaf heden gratis te downloaden.
Topics:Marketing
Trefwoorden: wandelen, Rijk van Nijmegen, positionering, marketing, city marketing

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...