Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-10-2016
Auteur: Marc Gerlings

5000 uitingen over Gelderland levert je mooie streken

Van radio naar print

5000 uitingen over Gelderland levert je mooie streken

Dit najaar kun je niet om de Gelderse streken heen. Via radio, magazines, social media, online advertising en andere uitingen worden talloze tips gegeven voor een dagje uit of weekendje weg in de Gelderse streken. In oktober worden op diverse radiostations ruim 5.000 commercials en tagons ingezet over de Gelderse streken.

Van radio naar print
Deze zijn te horen op Q-Music, SkyRadio, NPO1, NPO2, 100%NL, ClassicFM en 13 regionale zenders. De commercials en tagons zijn gekoppeld aan thema’s (smaak, kids, cultuur) en partners van Gelderse streken en geven concrete tips voor activiteiten. Naast radio wordt er groots ingezet op print-uitingen. Middels diverse specials worden de thema’s gepresenteerd in magazines zoals Buitenleven, Toeractief, Foodies, Museumwegwijzer en ZIN.


Naast offline is online een belangrijk onderdeel van de multimediale aanpak. In de vorm van ‘verhalen’ wordt op geldersestreken.nl de consument geïnspireerd voor een bezoek. De leukste tips voor de herfstvakantie met kinderen, wellness en ontspanning, culinair genieten en Halloween griezeltochten; er is voor elk wat wils. Deze verhalen worden via online advertising zeer gericht gepromoot naar relevante doelgroepen.

Bloggers aantrekken
Tevens vinden er drie blogtrips plaats waarbij 30 bloggers met hun gezin/partner zelf de regio komen ontdekken. In samenwerking met het toeristisch-recreatief bedrijfsleven wordt hen een programma aangeboden. De bloggers doen hiervan verslag via hun eigen online kanalen en schrijven daarnaast een uniek artikel voor geldersestreken.nl.


Korte video´s

Op het gebied van online video worden pre-rolls ingezet. Deze korte filmpjes van 20 seconden, die gekoppeld zijn aan de 3 thema’s, laten de consument in flitsend tempo zien wat er te beleven is. De video’s zijn gemaakt van authentiek materiaal, gedeeld door onze fans via onder meer #geldersestreken. De video’s worden onder meer ingezet op YouTube, RTLXL, Telegraaf en UitzendingGemist.
Trefwoorden: marketing, online marketing, Gelderland, Achterhoek, Gelderse Streken

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...