Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-09-2016

Kennissessies voor natuurcampings

Kennissessies voor natuurcampings
Op donderdag 3 november start een reeks kennissessies voor ondernemers die hun natuurcamping op een hoger niveau willen tillen. De sessies zijn een initiatief van Stichting De Groene Koepel, te gast in de natuur, die zich inzet voor groene verblijfsaccommodatie in Nederland en vlak over de grenzen, waaronder Natuurkampeerterreinen en Trekkershutten.


In acht sessies wordt ingegaan op de onderwerpen: ondernemen vanuit identiteit, trends en doelgroepen, het toepassen van natuurlijke architectuur, permacultuur, toegankelijkheid, het inzetten van lokale cultuurhistorie, groene energie en financiële gezondheid. De sessieleiders zijn afkomstig van het VNO/NCW, Nationaal Groenfonds, ZKA Consultants, Kristel Hermans Architectuur, Eetbaar Landschap, ZET Brabant en monumentenadvies.nl.


Handreiking voor ondernemers

Met de serie kennissessies wil De Groene Koepel een handreiking doen aan ondernemers met een groen hart. ‘We zijn ervan overtuigd dat de recreatiesector duurzamer moet worden ingericht’, zegt Marieken Nieuwdorp, directeur van De Groene Koepel. ‘We lopen nog achter op andere sectoren, dus er valt nog veel te behalen. Voor een grote groep twintigers en dertigers is duurzaamheid een bewuste levensstijl, ook bij het kiezen van hun vakantie. De tijdgeest verandert, en als we niet mee veranderen, dan houdt het voor veel ondernemers op. We hopen met onze kennissessies hulp te bieden bij het maken van goede keuzes voor de toekomst.’


Aanmelden

De kennissessies worden eens in de (circa) drie weken gehouden op een donderdagmiddag in het Buitencentrum Almeerderhout in Almere. Ondernemers kunnen zich tot 8 oktober aanmelden voor de hele serie. Maximum aantal deelnemers: 20 personen. Kijk voor meer informatie op: http://www.degroenekoepel.nl/innovaties/kennissessies/

Trefwoorden: kamperen, campings, natuurkampeerterreinen

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...