Geplaatst op: 28-04-2016

WOW air zoekt vier SnapTravellers

WOW air zoekt vier SnapTravellers

De IJslandse lowcost luchtvaartmaatschappij WOW air geeft haar Snapchat-account drie maanden uit handen aan de vier meest originele, creatieve en interessante Snapchatters.


Zij moeten hun WOW-bestemmingen bezoeken en hun reiservaringen delen via social media. SnapTravelers noemt WOW air deze gloednieuwe groep ontdekkingsreizigers. Wie een SnapTraveller wil worden moet zijn snapchat-story uploaden op snaptraveler.wowair.com. WOW air selecteert vervolgens de vier inzendingen met de hoogste WOW-factor.


Inzenden

Inzendingen zijn nu wereldwijd geopend van 25 april tot 8 mei en de vier uitverkoren SnapTravelers zullen worden bekendgemaakt op 17 mei 2016. Iedere SnapTraveler reist af naar drie toplocaties en wordt daar volledig in de watten gelegd. Vluchten, hotelovernachtingen, activiteiten en overige uitgaven – WOW air neemt dit voor haar rekening. Via Snapchat en de WOW air social media accounts moeten de reizigers de achterban op de hoogte houden.


Over WOW air

WOW air is de enige low-cost airline van IJsland en vliegt vanaf luchthaven Keflavik bij Reykjavik naar 20 bestemmingen in Europa en de Verenigde Staten. Het bedrijf werd in 2011 opgericht door IJslandse ondernemer Skúli Mogensen. Op 1 juni 2015 werd Amsterdam aan de WOW-bestemmingen toegevoegd. Momenteel werken er 200 mensen en bestaat de vloot uit twee gloednieuwe Airbus A321’s, drie Airbus A320’s en één Airbus A319-100. De paarse airline is ontzettend punctueel met 92% op tijd arriverende vluchten in 2014. WOW air biedt de laagste tarieven, de nieuwste toestellen met de laagste uitstoot en de crew met de grootste glimlach. WOW air is populair: in 2014 werden 90.000 reizigers vervoerd, dit jaar wordt geschat op 450.000 passagiers en naar verwachting zet de groei in 2016 door tot 800.000.

Link: http://snaptraveler.wowair.com/
Trefwoorden: social media, snapchat, luchtvaartmaatschappijen

CELTH



||| Nieuws |||

22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...