Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-10-2015
Auteur: Marc Gerlings

Grontmij over naar Sweco

Grontmij over naar Sweco

Grontmij dat ook actief is in toerisme en recreatie wordt onderdeel van het bedrijf Sweco. Het merk Grontmij zal in de loop van 2016 verdwijnen.

Op 1 juni 2015 maakte Sweco haar voornemen bekend om Grontmij over te nemen. Op 25 september 2015 is aangekondigd dat bod gestand werd gedaan. Nu kan de integratie van de twee bedrijven beginnen.


”Als gevolg van deze stap, bekleden wij een leidende positie in Europa. We spelen nu een prominentere rol in het plannen en ontwerpen van de samenleving en steden van de toekomst.” zegt Tomas Carlsson, President en CEO van Sweco.

In de nieuwe organisatie zijn circa 14.500 experts in dienst, verspreid over 15 landen in Europa.


"Beide bedrijven staan bekend om hun sterke klantgerichtheid en bewezen expertise. Geografisch gezien zijn wij actief in verschillende markten en dit vormt een cruciale basis voor verdere groeimogelijkheden,” zegt Tomas Carlsson.


Groeistrategie door acquisities

Sweco heeft de afgelopen tien jaar circa 100 acquisities afgerond en heeft, gemiddeld, haar omzet elke vijf jaar verdubbeld. Uitgangspunt van de acquisitiestrategie van Sweco is de doelstelling om voor elk project de juiste expertise te kunnen bieden.


En in Nederland?

"In Nederland betekent dit dat onze klanten met lokale deskundigen blijven werken. Experts met een grondige kennis van de organisatie van de klant. Wij weten wat onze klanten nodig hebben om hun ambities waar te maken. De omvang, stabiliteit en aanvulling in expertise van Sweco zal ons aanbod nog verder versterken en biedt nieuwe kansen voor de toekomst.” zegt Ton de Jong, directeur van Grontmij Nederland.

"Voorlopig blijven wij op de Nederlandse markt onder de naam Grontmij actief. In de loop van 2016 zal onze merknaam in Nederland veranderen in Sweco. De naam Grontmij zal dan verdwijnen.” zegt Ton de Jong.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Topics:Leisure
Trefwoorden: recreatie, advies Grontmij, Sweco

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...