Geplaatst op: 14-07-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

WK brengt Brazilië veel extra toeristen

WK brengt Brazilië veel extra toeristen

Het wereldkampioenschap voetbal van vorig jaar heeft het Braziliaans toerisme een nieuwe record opgeleverd. Het land zag het aantal buitenlandse toeristen met meer dan 10 procent stijgen ten opzichte van 2013. Dat meldt Embratur.


Maar liefst 6,4 miljoen mensen bezochten in 2014 Brazilië. Nog nooit eerder bezochten zoveel toeristen het land dat in 2016 een nieuw topjaar verwacht vanwege de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen.



"Het WK voetbal van vorig jaar en de Olympische Spelen van komend jaar zorgen ervoor dat Brazilië wereldwijd in de belangstelling staat. Ik ben benieuwd of we dit record in 2016 kunnen overtreffen.”



Vinícius Lummertz, voorzitter van Embratur-het nationale Verkeersbureau van Brazilië


Veel meer Nederlandse toeristen

Vorig jaar bezochten 81.000 Nederlanders het land, 12.500 meer dan in 2013. De belangrijkste toegangspoort is São Paolo, dat vorig jaar ruim 2,2 miljoen toeristen ontving, gevolgd door Rio de Janeiro dat bijna 1,6 miljoen bezoekers mocht verwelkomen en Rio Grande do Sul (Port o Alegre)dat tekende voor meer dan 900.000 buitenlandse vakantievierders. Meer dan 70 procent van de toeristen komt met het vliegtuig naar Brazilië.


WK heeft groot aandeel in groei

Aan de cijfers per maand is te zien dat het WK voetbal 2014 een groot aandeel heeft gehad in het bezoekersrecord. In juni, de maand dat het wereldvoetbalfestijn plaatsvond, is het aantal internationale toeristen verdrievoudigd ten opzichte van het jaar daarvoor van 350.025 in 2013 naar 1.018.876 in 2014


Over Embratur

Embratur, het Nationale Verkeersbureau van Brazilië is een agentschap dat onder het Braziliaanse Ministerie van Toerisme ressorteert. Zij richt zich op de internationale promotie en marketing van specifieke reisbestemmingen, toeristische services en producten in Brazilië. Embratur wil de sociale en economische ontwikkeling van het land bevorderen door het internationale toerisme naar binnenlandse bestemmingen te stimuleren. Hieraan geeft zij invulling door middel van ‘Aquarela’: een strategie met concrete activiteiten voor de internationale promotie van Brazilië.

Lees verder over Duurzaam Toerisme en het WK voetbal 2014. Inclusief 7 tips van de organisatie.


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen
Link: http://www.visitbrasil.com
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme. brazilie

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...