Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-07-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

IAAPA lanceert Digital Skills Network

IAAPA lanceert Digital Skills Network
Michael Kreft van Byern (Chairman of IAAPA Europe’s Government Relations Committee), Andreas Andersen (Chairman of the European Advisory Committee of IAAPA), Karen Staley (Senior Vice-President IAAPA EMEA), Günther H. Oettinger (European Commissioner for

IAAPA Europe heeft gisteren in Brussel een Digital Skills Network gelanceerd. Met dit netwerk wil IAAPA digitale vaardigheden in de sector verbeteren. Het netwerk moet mensen uit de industrie in staat stellen om expertise en best practices uit te wisselen.


Begin mei lanceerde de Europese Commissie een pakket maatregelen om de groei van digitale producten en diensten te faciliteren. Het Digital Skills Network is een initiatief van IAAPA Europe en moet de digitale vaardigheden in de industrie verhogen. In het netwerk kunnen professionals vaardigheden, ideeën en goede voorbeelden uitwisselen. IAAPA gaat regelmatig netwerkbijeenkomsten rond dit thema organiseren en online de deelnemers in het netwerk met elkaar verbinden.


Volgens Michael Kreft van Byern, voorzitter van de Government Relations Committee van IAAPA Europe laat het Digital Skills Network zien dat IAAPA Europe in staat is om met praktische hulpmiddelen digitale economische groei mogelijk te maken door haar leden te helpen digitale vaardigheden te ontwikkelen. Karel Staley, vice-president van IAAP Europe: "Onze leden waarderen de kans die ze krijgen om hun digitale expertise te delen en van elkaar te leren. Dat is waarom we het Digital Skills Network hebben gemaakt en zien het als een kans voor iedereen in onze industrie die is betrokken bij digitale ontwikkelingen met elkaar in contact te komen, te delen en te leren.”


De eerste bijeenkomst van het Digtal Skills Network werd gevolgd door het congres ‘Making the Digital Single Market Work for Tourism’ waar IAAPA Europe de Europese Commissaris voor de Digitale Markt, Gunther Oettinger als keynote had uitgenodigd. Volgende week op het NRIT Media Vrijetijdsplatform een verslag van dit congres.

Trefwoorden: attractieparken, digitaal, online, vaardigheden, trainingen,

CELTH



||| Nieuws |||

16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...