Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

RBT Heuvelrug en Vallei van start

RBT Heuvelrug en Vallei van start
Vorige week is het nieuwe Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug en Vallei officieel van start gegaan. Tijdens een bijeenkomst met ruim honderd beleidsmakers en ondernemers uit de hele regio presenteerde de nieuwe organisatie haar plannen.

Het nieuwe RBT wil zich vanuit een breed platform van belanghebbenden ontwikkelen tot het ‘shared service center’ voor de gebiedsmarketing van de Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei. Het nieuwe RBT is de centrale marketing- en promotieorganisatie voor zeven gemeentes op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei: Renswoude, Rhenen, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Zeist.

Lees hier het interview met directeur Michiel van der Schaaf in Recreatie & Toerisme.

Organisatie wil draagvlak creëren onder ondernemers
De organisatie is de spil in een actief netwerk in de regio dat zorgt voor een jaarlijkse toegevoegde waarde van ruim 325 miljoen euro en ruim 15.000 mensen werk biedt. Recreatie en toerisme zijn hiermee economisch van groot belang voor de Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei en zorgen bovendien voor een beter voorzieningenniveau. Om de sector succesvol verder te kunnen ontwikkelen is behoefte aan een professionele regionale partij die zorgt voor samenhang en verbinding. RBT-voorzitter Roy Pamboer bevestigt dit: "Eén van de uitdagingen waar het RBT voor staat, is het aanhaken van ondernemers en andere lokale organisaties in zeven gemeenten. Het is belangrijk dat er breed draagvlak ontstaat voor de nieuwe organisatie. Gelukkig hebben we gemerkt dat veel partijen enthousiast zijn. We hebben er dan ook vertrouwen in dat samenwerking op regionaal niveau snel vorm krijgt en het RBT initiatieven op lokaal niveau verder brengt. Een win-winsituatie.”

Nieuwe toeristische infrastructuur
Directeur Michiel van der Schaaf wil de bestedingen in de regio verhogen en het imago verder versterken. "We zetten daarom in op online marketing, vernieuwing van de toeristische infrastructuur en bundeling van al het losse aanbod tot een geïntegreerd totaalproduct.” De komende maanden wordt onder andere een start gemaakt met verdere vergroting van het netwerk, het inrichten van informatiepunten op plekken waar mensen zijn, bouwen van nieuwe websites en het bundelen van de winter-evenementen in de regio.

Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door NRIT Media Vrijetijdsplaform.
Steun onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen.


Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regio, utrecht

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...