Geplaatst op: 22-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Landal krijgt luxe strandappartementen op Vlieland

Landal krijgt luxe strandappartementen op Vlieland

Bungalowverhuurders zijn gek op het strand. Roompot heeft aangekondigd alleen nog maar op kustlocaties uit te breiden en Landal heeft de smaak goed te pakken van bouwen op het strand.


Dat is op Vlieland dan net niet gelukt maar te scheelde niet veel. Op Vlieland krijgt Landal GreenParks 36 luxe strandappartementen op het nieuwe Landal Vlieduyn. Slechts 150 meter lopen naar het Noordzeestrand. De eerste gasten worden 7 augustus verwacht; de officiële opening vindt plaats op 11 september. Landal Vlieduyn is de negende Landal bestemming op de Waddeneilanden.

Landal Vlieduyn wordt gebouwd op de locatie van het voormalige hotel de Bosrand in Oost-Vlieland en krijgt 36 luxe strandappartementen, verdeeld in 24 twee-persoons comfort- en 12 twee-persoons luxe typen met o.a. een privé sauna.


Het rietgedekte gebouw is in harmonie met de natuurlijke omgeving van het duinlandschap. Er zijn voornamelijk duurzame materialen gebruikt bij de bouw en bij in gebruik name worden de strandappartementen Green Key gecertificeerd. Bijzonder en leuk detail is de stranddouche die werkt op zonne-energie. Iedere gast krijgt een strand-ligbed of een twee-persoons strandkorf tijdens het verblijf.


"Met de uitbreiding van Landal Vlieduyn zijn we op alle Waddeneilanden vertegenwoordigd. De ligging en de kleinschalige opzet van deze strandappartementen voorzien van alle luxe staan garant voor een bijzondere beleving. De natuur, de gemoedelijke sfeer en de ligging in de duinen vlakbij het strand, maken dit een unieke bestemming, die helemaal past bij Landal," aldus Erik van Essen, commercieel directeur van Landal GreenParks.



Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, waddengebied, kustoerisme

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...