Geplaatst op: 28-01-2015
Auteur: Marc Gerlings

Frankrijk wil meer Nederlandse wandelaars

Frankrijk wil meer Nederlandse wandelaars
Atout France, Pascal Groboval
Frankrijk wordt door de Nederlandse fietser al volop bezocht. Met een uitbreiding van de bestaande promotie wil het land meer wandelaars binnenhalen.

Het Frans Bureau voor Toerisme staat op zaterdag 31 januari en zondag 1 februari met een groot aantal Franse exposanten op de Fiets- en Wandelbeurs in de RAI in Amsterdam. Wandelen neemt bij de stands een prominente plaats in.

Wandelen thema in Frankrijk campagne
Wandelen is dit jaar een nieuw thema in de gevoerde campagne, en Frankrijk biedt ook op dit gebied tal van mogelijkheden. Van korte wandelroutes, tot de welbekende GR routes voor de doorgewinterde wandellaar.

"Later in het jaar benaderen we actief de pers met dit onderwerp. Ook online zetten we meer marketing in voor dit segment,” meldt een woordvoerder van het bureau.

Fietsen speelt dit jaar weer een belangrijke rol in de campagne van het Frans Bureau voor Toerisme en Frankrijk zit op dit gebied niet stil. De laatste jaren zijn meerdere grote fietsroutes ontwikkeld, waaronder de Velodyssee, Via Rhôna, Tour de Manche en nieuw dit jaar de Velofrancette, een fietsroute die van Normandië naar de Atlantische kust loopt. Deze fietsroute van 630 kilometer lang wordt deze zomer in gebruik genomen.

Net niet 1e plaats in Fietsroute van het jaar
De Tour de Manche heeft de 2e plaats bemachtigd bij de verkiezingen voor Fietsroute van het jaar 2015. Bert Sitters, jurylid:"Het was een nek aan nek race tussen de eerste en tweede plaats”.

De Tour de Manche is een 1200 km lange fietsroute rondom het Kanaal die zuidwestelijke Engelse fietspaden verbindt met de kust van Bretagne en de binnenlanden van Normandië in Frankrijk.

Uitgebreide informatie over de verschillende exposanten staat op de website van het Frans Bureau voor Toerisme:www.rendezvousenfrance.com
Trefwoorden: Frnakrijk, wandelen, campagne, Fiets- en wandelbeurs, fietsroute, marketing, online, reizen

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...