Geplaatst op: 19-01-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Ellen ten Damme in campagne Marketing Drenthe

Ellen ten Damme in campagne Marketing Drenthe

Marketing Drenthe heeft Ellen ten Damme gestrikt voor een nieuwe nationale campagne.


Drenthe is aanwezig op de landelijke TV- zenders met een nieuwe commercial en in de hoofdrol Ellen ten Damme.Ze is opgegroeid in Drenthe.In de commercial zie je een terugblik van mooie jeugdherinneringen van Ellen tijdens haar kinder- en tienerjaren.


Commercials blijven hangen

"Uit onderzoek blijkt dat de TV commercials, die Drenthe eerder op landelijke TV heeft uitgezonden, nog steeds herinnerd worden”, aldus Jan Albert Westenbrink directeur van Marketing Drenthe. "Om dat effect opnieuw te bereiken moet Drenthe die landelijke aandacht weer hebben en het hoogste bereik krijgen we op televisie.”




Het gevoel van Drenthe

De commercial is opgenomen met PinkRabbit, een vooraanstaand productiebureau dat vele succesvolle landelijke commercials heeft ontwikkeld. Het creatieve concept komt uit de koker van Communicatiebureau Open uit Groningen. Het concept is vooral gericht op het creëren van een gevoel bij Drenthe en sluit goed aan bij de eerdere campagnes en de slogan ‘Drenthe doet wat met je!’.




Videoclip als basis voor commercial

Speciaal voor Drenthe heeft Ellen ten Damme haar Engelstalige nummer ‘Darling’ vertaald naar Drenthe. De videoclip behorende bij het nieuwe nummer is in Drenthe opgenomen en is de basis voor de landelijke commercial.


Ook online

Online vertaalt Marketing Drenthe de commercial door naar DrentheMomenten, ultieme geluksmomenten die men in Drenthe kan ervaren. Deze DrentheMomenten staan op drenthe.nl. De commercial komt van 15 januari tot 5 februari op de zenders van RTL en SBS.


Première
Vorige week vond de première plaats in de JT Bioscoop in Hoogeveen. Gedeputeerde Ard van der Tuuk van de Provincie Drenthe heeft hier het startsein gegeven van de nieuwe campagne. Tijdens de première zijn de nieuwe videoclip, commercial en making of gepresenteerd. Ellen ten Damme heeft tijdens de première haar nieuwe nummer ‘Drenthe Darling’ live gezongen.


Link: http://proef.drenthe.nl/nl/site/stichting-marketing-drenthe
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, drenthe

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...