Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-10-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Vernieuwde Kampeer & Caravan Jaarbeurs trekt meer bezoekers

Vernieuwde Kampeer & Caravan Jaarbeurs trekt meer bezoekers

De organisatie van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 kijkt tevreden terug op een geslaagde 50ste editie. De beurs was geheel vernieuwd en dat viel bij de 35.325 bezoekers in de smaak. Zij waardeerden de beurs met een 7,2. Ten opzichte van de laatste editie kwamen zo’n 5.000 extra bezoekers op het evenement af.


Tijdens de jubileumeditie stond het typische gevoel van kamperen centraal en dat bleek erg in trek bij de bezoekers. Maar liefst 35.325 kampeerders (of aspiranten) kwamen naar de Jaarbeurs om dat gevoel te ervaren, het nieuwste aanbod te ontdekken en/of meer informatie over de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden op kampeergebied in te winnen. Dat het overgrote merendeel daarin goed slaagde, wijst het rapportcijfer van 7,2 uit. Gemiddeld bleven bezoekers 4 uur en 18 minuten op de beurs. Exposanten konden de nieuwe opzet ook waarderen en gaven de beurs een 7,6. De top vijf van bezochte activiteiten, inclusief rapportcijfer, ziet er als volgt uit:


1. Tentoonstelling 100 jaar kamperen: 7,5

2. Buscamperplein: 7,5

3. Fietsparcours: 7,5

4. All you need is love caravan: 6,5

5. Hoe kampeer jij over 100 jaar?: 7,3


Veel nieuwe bezoekers

Bovendien trok de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 ook nieuwe bezoekers; een kwart van het totale aantal was er voor het eerst. Bijna alle bezoekers bezitten al een kampeermiddel (92%), waarvan 65% een caravan, 22% een camper, 5% een vouwwagen/tenttrailer en 7% een tent. Die laatste groep werd dit jaar ook bediend, met de toevoeging van tenten aan het assortiment. Ondanks het hoge aantal eigenaars kwam 31% van de bezoekers toch met globale aankoopplannen naar de beurs. 22% van de bezoekers deed ook daadwerkelijk een aankoop of bestelling bij een van de exposanten. Bijna een kwart (24%) kreeg nieuwe of aanvullende aankoopplannen na het bezoek aan de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014. 82 % van de bezoekers van 2014 overweegt om ook volgend jaar de beurs weer te bezoeken.


NRIT Media heeft uitgebreid verslag gedaan van de beurs. Lees hier alle bijdragen:


Honderd jaar kamperen in Nederland
Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014 van start
WakaWaka Power wint KCK Kampeer Award
Noviteiten op de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2014


Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, caravans, tenten, campers

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...