Geplaatst op: 10-10-2014
Auteur: Marc Gerlings

Eerste duurzaamheidsverslag Landal

Eerste duurzaamheidsverslag Landal

Landal GreenParks presenteerde vandaag, op de Dag van de Duurzaamheid, haar eerste Duurzaamheidsverslag.

Onder de titel ‘Wat groen kan doen’ verwoordt de aanbieder van vakantieverblijven haar visie en ambitie op het gebied van duurzaam en betrokken ondernemen. Het bedrijf is actief bezig de overstap te maken naar een groene onderneming, van buiten én van binnen. Een belangrijke stap hierin is het creëren van bewustwording.


Duurzaamheid kost tijd
"In ons eerste Duurzaamheidsverslag, dat in de plaats komt van het sociaal jaarverslag, hebben we gekozen voor een toegankelijke en brede opzet. We willen vooral laten zien welke groene ambities we hebben. Maar ook dat duurzaam ondernemen tijd kost, vraagt om investeringen in zowel middelen als overtuiging en dat iedereen zijn steentje bijdraagt. Waar het ons om gaat is, dat we continu blijven kijken óf en wáár het nog beter kan,” aldus Thomas Heerkens, algemeen directeur van Landal GreenParks.


Momentopname

Een paar punten uit het verslag.

  • Op 29 Nederlandse en 4 Duitse parken rijden elektrische auto’s, 
  • Het vrachtverkeer naar de parken is met 75% teruggedrongen, 
  • Kinderen spelen op toestellen van gerecycled materiaal, 
  • KLM vliegt op frituurvet van Landal, 
  • 16 parkrestaurants bieden glutenvrije gerechten, 
  • De medewerkerstevredenheid bedraagt 86%, 
  • Vitaliteit van medewerkers is een speerpunt,
  • 10 Landal-parken zijn gecertificeerd met een Green Key


Het Duurzaamheidsverslag is te bekijken op www.landal.nl/betrokkenondernemen

Trefwoorden: duurzaamheid, duurzaam toerisme, groen, Landal

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/11/19
Exclusief voor leden
Ondernemersvertrouwen daalt sterk
Het ondernemersvertrouwen in Nederland is het afgelopen kwartaal sterk gedaald. De daling van het vertrouwen is in de meeste bedrijfstakken terug te zien. In de horeca daalde het ondernemersvertrouwen van 7.4 naar 1.9 en is daarmee nog net positief. Ondernemers in de reisbranche zijn positiever.
14/11/19
Gedragscode voor zonneparken
Nederland heeft een gedragscode voor zonneparken.
13/11/19
Andelsch Broek biedt meer voor recreanten (+video uitbreiding natte natuur)
Na de aanleg van nieuwe waterberging in het gebied Andelsch Broek, zetten Brabants Landschap en Wate...
13/11/19
Sponsor voor Invictus Games Den Haag
Lockheed Martin is ‘official supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresente...
13/11/19
Reis & Co groeit met 700 vierkante meter
Op 11 en 12 januari 2020 vindt de zesde editie plaats van Reis&Co Event. Deze consumentenbeurs i...
13/11/19
Veranderingen in winterzonbestemmingen
Egypte is dit jaar wederom in populariteit gestegen ten opzichte van vorig jaar als het gaat om reiz...
12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
12/11/19
Sophie van den Top wint TUI CELTH Sustainable Tourism Thesis Award 2019
Sophie van den Top, student Tourism Management aan Saxion Hogeschool in Deventer, heeft vrijdag 8 no...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk