Geplaatst op: 22-07-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Nieuwe internationale mascotte voor EuroParcs

Nieuwe internationale mascotte voor EuroParcs

EuroParcs heeft een nieuwe internationale mascotte, Yuki, geïntroduceerd. De mascotte werd voor het eerst onthuld op EuroParcs Zuiderzee in Biddinghuizen. Yuki is een magisch wezen dat ontworpen is om plezier te brengen aan de gasten van EuroParcs op een speelse en educatieve manier. 

De introductie van Yuki komt na de snelle groei van EuroParcs en de behoefte aan een mascotte die internationaal inzetbaar en toekomstbestendig is. Yuki vervangt de voormalige mascottes van EuroParcs, Beau en Bloem. De naam Yuki is gekozen vanwege de genderneutraliteit, de gemakkelijke uitspraak in alle Europese talen en de positieve connotaties, aangezien het ‘geluk’ betekent in het Japans. 

Voor alle achtergronden en culturen

EuroParcs Concept Manager Ellen Verburg: "Yuki is een karakter dat kinderen en ouderen van alle achtergronden en culturen zal aanspreken. Yuki’s uiterlijk en eigenschappen zijn zodanig ontworpen zonder een bestaand dier of persoon als voorbeeld te nemen. Kinderen kunnen hun eigen fantasie gebruiken om Yuki te interpreteren.” In een tijdperk waarin de social media veel druk leggen op de jongere generatie, wil EuroParcs met Yuki het belang van zelfacceptatie en het mogen maken van fouten benadrukken. EuroParcs Concept Developer Fun & Entertainment Martijn Dijkstra: "Yuki laat je ervaren dat je blij mag zijn met wie je bent en bij sluit niemand buiten. Daarnaast zullen kinderen op een  speelse manier leren over belangrijke zaken als het milieu en de natuur, zonder belerend te zijn. Het moet wel leuk zijn, het is natuurlijk wel vakantie!”

Yuki is in eigen huis bedacht en uitgewerkt. De grafische uitwerking is gedaan door Imagic Concepts uit Geleen, een gespecialiseerd bureau in de vormgeving van characters. 

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, mascottes

CELTH





||| Nieuws |||

14/03/25
Exclusief voor leden
Flinke omzetgroei in reisbranche
In 2024 is de omzet in de reisbranche met 7,9% gestegen ten opzichte van een jaar eerder.
14/03/25
Extra regels voor recreatie bij wolvengebied Utrecht
Provincie Utrecht heeft de regels aangescherpt voor recreatie bij de Leusderheide. Het gaat om een aanlijnplicht voor honden, regels voor kinderen op de paden en het advies om als groep bij elkaar te blijven.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
13/03/25
Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder
Van 29 april tot en met 5 mei 2025 herdenkt het Kröller-Müller Museum 80 jaar vrijheid. De schuilkelder is opengesteld voor publiek, er zijn minicolleges in het museum en vrijheidswandelingen in de beeldentuin.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
12/03/25
Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025
Het Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025 de deuren voor gasten. Efteling investeert 50 miljoen euro in de bouw van het Efteling Grand Hotel. Het is dan het grootste hotel van het Brabantse attractiepark.
12/03/25
Exclusief voor leden
Landal rolt nieuwe merkidentiteit uit
Landal GreenParks en Roompot hebben een belangrijke stap gezet in hun transformatie naar Landal. Vanaf 10 maart 2025 zijn de eerste visuele elementen van de nieuwe merkidentiteit gepresenteerd aan gasten.

||| Agenda |||

18/03/25
18/03/25 t/m 18-03-25: Embrace Quality of Life
Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...