Geplaatst op: 12-06-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Marketing Amsterdam en Inholland gaan intensiever samenwerken

Marketing Amsterdam en Inholland gaan intensiever samenwerken
Peter Stam (l) en Frans van der Avert (r)

Hogeschool Inholland en Amsterdam Marketing hebben gisteren een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Geselecteerde en excellente studenten van Inholland krijgen de gelegenheid om bij Amsterdam Marketing en haar partners in het derde studiejaar stage te lopen en in het vierde studiejaar af te studeren. Een reeks masterclasses maakt onderdeel uit van dit specialisatieprogramma. Amsterdam Marketing en Inholland willen zich hiermee inzetten voor het opleiden van toeristische professionals voor de metropool Amsterdam.


Kennis delen

De samenwerkingsovereenkomst werd ondertekend door Frans van der Avert (CEO Amsterdam Marketing) en Peter Stam (Opleidingsmanager HTRO Inholland). Volgens Van der Avert is het voor Amsterdam Marketing belangrijk om van jonge mensen te horen hoe het DNA van de stad precies werkt: "Werken met jonge mensen is bovendien erg leuk en ook wij leren weer van de studenten.” De organisatie wil op haar beurt graag kennis delen met een nieuwe generatie professionals.


Nieuwe fase in samenwerking onderwijs en beroepspraktijk

Stam greep de gelegenheid aan om te stellen dat de ondertekening van deze overeenkomst zowel een bevestiging is van een reeds bestaande relatie alsmede een nieuw hoofdstuk in de samenwerking tussen onderwijs en beroepspraktijk. "Door deze nauwere samenwerking en uitwisseling van kennis worden ambitieuze studenten in staan gesteld om zich tijdens hun studie voor te bereiden op alle aspecten van citymarketing en kunnen ze belangrijke praktijkervaring opdoen.”


Het programma

Door een bundeling van kennis en ervaring van de beide partijenzullen geselecteerde studenten van de bestaande opleiding niet alleen inzicht verkrijgen in het uitgebreide product van de metropool, maar ook in alle aspecten die betrekking hebben op de marketing van deze bestemming. Studenten volgen zowel bij Inholland als op locatie speciale en aanvullendecolleges die verzorgd worden door medewerkers en specialisten van beide organisaties. Naast de theoretische component is er veel aandacht voor de elementen uit de praktijk en zullen studentenhun stage en afstudeeronderzoekbij Amsterdam Marketing of een van haar partners uitvoeren. Verder gaan zij gedurende dit specialisatie traject kennismaken met verschillende stakeholders en Amsterdam Marketing vertegenwoordigen bij specifieke manifestaties en aan de balies van de VVV-informatiekantoren.

Trefwoorden: citymarketing, amsterdam, onderwijs

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...