Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Vijf nominaties voor de Pleisureworld Award bekend

Vijf nominaties voor de Pleisureworld Award bekend

De 5 genomineerde die kans maken op de Pleisureworld Award zijn bekend. Uit de 14 inzendingen voor de Pleisureworld Award gaan deze 5 door naar de eindronde. De jury was dit jaar aangenaam verrast door de hoge kwaliteit van de inzendingen en luisterde dan ook aandachtig naar de verhalen van de diverse deelnemende bedrijven.


Publieksstemmen
Bezoekers van de Recreatie Vakbeurs Hardenberg konden stemmen op hun favoriete noviteiten; iets waar zeer veel bezoekers gebruik van hebben gemaakt. Deze stemmen, gecombineerd met het juryoordeel, leidden tot deze 5 genomineerden: 

Product:Bedrijf:
BabyDobber Amazinno BV
Clip ’n ClimbEntre-Prises NL
iSLIDEIBG ProjeX
lief! playH&H Leisure 
Spider StonesDe Beijer


BabyDobber
De BabyDobber is een uniek drijvend designzitje. Een baby zit hierin stevig rechtop, met goede ondersteuning van rug en hoofd en het maakt het zo voor volwassenen makkelijker en leuker om met een baby in het water te spelen. Juryoordeel: "Een goed uitgewerkt en innovatief product, dat met name voor ondernemers een mooie investering kan zijn”.


Clip ’n Climb
Clip ’n Climb is een fun climbing concept dat inzet op buitengewone belevingservaringen. In een uitdagende arena met een grote diversiteit aan verticale challenges biedt iedere bezoeker de mogelijkheid om deel te nemen. Juryoordeel: "Met name de grote diversiteit aan klimmogelijkheden, waarvan meerdere écht een nieuwe manier van klimmen aanbieden, maakt Clip ’n Climb tot een mooi product en een interessante investering”.


iSLIDE
iSLIDE is een nieuw concept dat de beleving van waterglijbanen ingrijpend en spectaculair verandert. Bezoekers kunnen onder anderen tegen elkaar strijden op basis van snelheid en vaardigheid. Naast deze continu aanpasbare baan biedt IBG ProjeX de mogelijkheid tot het verzorgen van een volledige social media campagne gekoppeld aan de glijbaan. Juryoordeel: "De iSLIDE biedt niet alleen een erg leuke ervaring aan de bezoekers van een zwembad; de continu aanpasbare thematisering en de extra componenten die worden aangeboden (zoals de social media campagne) kunnen echt van toegevoegde waarde zijn voor de ondernemer”.


Lief! Play
Een geheel nieuwe speelconcept voor kinderen in de leeftijd van 0 t/m 5 jaar. De nieuwe speeltoestellen zijn geïnspireerd op de unieke basiskenmerken van het merk lief! en is gekoppeld aan de nieuwe lief! karakters Fien & Teun. Juryoordeel: "Sterke zet dat de speeltoestellen worden gekoppeld aan characters”.


Spider Stones
Spider Stones is een afwisselende opstelling van grote en kleine zwerfkeien die door uitdagende speelaanleidingen met elkaar zijn verbonden. De steenachtige materialen hebben geen onderhoud nodig en gaan nog duizenden jaren mee. Juryoordeel: "Een simpel maar doeltreffend concept dat erg leuk uitpakt en bovendien een zeer duurzaam product creëert”.


De jury
De 5 nominaties zijn bepaald door een publieksstemming en een deskundige jury, die tijdens de beurs een rondgang maakte langs alle deelnemers. De jury bestond dit jaar uit:

• Bert van der Stoep – Vadesto Buitensport activiteiten

• Reinoud van Assendelft de Coningh – Van Assendelft & Partners

• Max van Leeuwen – Leo Groote Instituut

• Erik Hordijk – Borgingonline

• Walter Jonker – Pretwerk.nl


Innovatieve productontwikkeling
De Pleisureworld Award is een begrip met waardering voor innovatieve productontwikkeling in de recreatiesector en wordt dit jaar alweer voor de tiende keer uitgereikt. De winnaar van de award zal door Reinoud van Assendelft de Coningh tijdens de Nationale Netwerk Lunch (25 november, Gorinchem) bekend worden gemaakt.

Trefwoorden: awards, Pleisure World, nominaties, innovatie

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...