Geplaatst op: 08-11-2013
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nederlandse kust in de internationale schijnwerpers

Nederlandse kust in de internationale schijnwerpers
In het kader van de Beach Life-campagne zetten de NBTC-kantoren in België en Duitsland de Nederlandse kust in november en december extra in de schijnwerpers. Doel van de najaarscampagne is om in het laagseizoen (extra) bezetting te realiseren.

Diverse on- en offline acties
Er vinden verschillende on- en offline acties plaats op belangrijke boekingssites zoals hotels.com, ab-in-den-urlaub.de, spar-mit.com en novasol.de. Op deze portals verwijst een speciale Holland-actiepagina naar aantrekkelijke kustaanbiedingen in Nederland. Speciale aandacht is er voor Zeeland, Scheveningen, Zandvoort en diverse kustgemeentes met het Quality Coast keurmerk; Noordwijk, Katwijk, Westvoorne, Hoek van Holland en Goeree-Overflakkee.  

Kust populair bij Duitsers en Belgen
De Nederlandse kust is populair, met name bij Duitsers en Belgen. De concurrentie is echter groot, dus het blijft belangrijk om de grote diversiteit en het onderscheidend karakter van onze kust onder de aandacht te brengen. De kust is een belangrijk onderdeel van de (inter)nationale marketing van Nederland. NBTC zet zich, samen met partners, in om de Nederlandse kust blijvend onder de aandacht te brengen van (potentiële) bezoekers. In 2012 brachten zo’n 1,1 miljoen Duitsers en bijna 275.000 Belgen een vakantie door aan onze kust.  

Landelijke Kustdagen
NBTC en Strand Nederland organiseren op 13 en 14 november aanstaande de Landelijke Kustdagen in Scheveningen, Den Haag. Dit congres brengt de toeristische sector rondom de Nederlandse kust bijeen. Met als thema ‘kust in zicht 2025’ komen onderwerpen als Bestemming Nederland 2025, Windmolens op zee, Deltaprogramma kust en badplaats 2025 aan bod. Meer informatie over de Landelijke Kustdagen vindt u op www.nbtc.nl/lkd.
Topics:Toerisme
Trefwoorden: kustgebieden, promotie, inkomend toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...