Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Concept ‘slow cruise’ gelanceerd door Costa Cruises

Concept ‘slow cruise’ gelanceerd door Costa Cruises

Onder de naam Costa neoCollection introduceert Costa Cruises een nieuwe manier van cruisen waarbij de nadruk ligt op meer tijd om te ontspannen en ‘off the beaten track’ bestemmingen te ontdekken. Al eerder introduceerde de Italiaanse rederij het ‘fly & cruise’ concept (in de jaren ’50), rond-de-wereldcruises, minicruises en wintercruises in de Middellandse Zee. Aan deze reeks wordt nu de ‘slow cruise’ neoCollection toegevoegd.


Tegemoetkomen aan individuele wensen reizigers
Het nieuwe ‘slow cruise’ concept is een geheel nieuwe cruisebeleving waarbij beter wordt tegemoet gekomen aan de individuele wensen van de reiziger op basis van reisritme en wensen, zowel aan boord als aan land. Dit betekent routes met nieuwe bestemmingen aan boord van kleinere schepen. De vaarschema’s bevatten langere stops in de aanleghavens waardoor de reiziger meer mogelijkheid krijgt om de bestemming grondiger te verkennen. Ook zullen er excursies op maat worden aangeboden die geschikt zijn voor kleinere groepen en wordt aan boord ingespeeld op persoonlijke wensen.


Bijzondere cruises

De twee schepen die hiervoor worden ingezet zijn de Costa neoRomantica en Costa’s laatste aanwinst de Costa neoRiviera. Deze relatief kleine schepen zijn ideaal voor slow cruisen omdat zij gemakkelijker bij de minder bekende bestemmingen kunnen komen. Het project neoCollection gaat op 9 februari 2014 van start met een bijzondere cruise genaamd Grand African Tour. Deze vertrekt vanuit Dubai aan boord van de Costa neoRiviera en duurt 62 dagen. Het combineert de stranden van de Indische Oceaan met een safari in Zuid-Afrika. De Costa neoRiviera zal ook in de lente en de zomer van 2014 een nieuwe dimensie toevoegen aan cruises met 12-daagse reizen in de Middellandse Zee, weg van het massatoerisme, meent het cruisebedrijf.


Nadruk gastronomie op producten en tradities van aanleghaven
Op de cruises van de neoCollection wordt er nog meer gefocust op het gastronomische aspect, zowel aan boord als aan land. De nadruk wordt gelegd op lokale producten en gastronomische tradities in de aanleghavens. Vandaar de regionale gerechten op de menukaart en excursies die in het teken staan van de lokale smaken en geuren. Speciaal hiervoor wordt er samengewerkt met de Universiteit van de Gastronomische Wetenschappen in Pollenzo.

Trefwoorden: cruise, concepten, wensen, behoeftes, slow

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...