Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Arkefly wordt Arke

Arkefly wordt Arke

Arkefly verandert de naam in Arke. De airline voert de nieuwe naam geleidelijk door in haar uitingen en op haar toestellen. Vrijdag 4 oktober arriveert de eerste Boeing 767 op Schiphol in de nieuwe kleuren - het zogenaamde ‘dynamic wave’ design - én met de nieuwe naam Arke in het rood op de romp. De Boeing 767 met registratienummer PH-OYI arriveert om 11.20 uur op Schiphol om diezelfde middag nog de eerste reguliere vlucht uit te voeren.


Visitekaartje naar klant wordt ‘Arke’
In juli werd bekend dat TUI Nederland, de moedermaatschappij van onder ander Arke en Arkefly, in de komende jaren focust op één powerbrand: Arke. Nu is ook besloten dat het vliegproduct onder het merk Arke een plek krijgt. Focus op één merk biedt TUI Nederland de mogelijkheid om het merk krachtiger neer te zetten. Daarnaast wordt op deze manier het visitekaartje naar de klant toe altijd Arke: op het web, in de reisbureaus, tijdens de vakantie en nu ook in het vliegtuig. Het merkenbeleid wordt hiermee ook meer in lijn gebracht met de manier waarop dit gebeurt binnen TUI Travel PLC, de internationale organisatie waar TUI Nederland deel van uitmaakt.


Restyling van merk Arke
Het merk Arke wordt gerestyled. Deze restyling betekent afscheid van de vertrouwde oranje kleur, dat ook het Arkefly logo sierde. Het merk blijft in de lucht echter een Hollands tintje houden. De smile en de merknaam in het logo worden rood en de vliegtuigen van Arke worden uitgevoerd in blauw en wit. De restyling van de vloot van Arke is één van de stappen in het volledige restyling proces. De nieuwe naam wordt geleidelijk doorgevoerd in alle uitingen wanneer ze logischerwijze aan de beurt zijn; de namen Arke en Arkefly blijven daardoor voorlopig naast elkaar bestaan. De verwachting is dat uiterlijk eind 2014 de volledige vloot en alle uitingen volledig conform de nieuwe uitstraling van Arke zullen zijn. De gehele vloot van Arke krijgt in de komende periode het kenmerkende dynamic wave design.

Trefwoorden: arke, arkefly, restyling, merk, vliegtuigen

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...