Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-09-2013
Auteur: Marc Gerlings

Zorgzame uitstraling in merkcampagne Singapore Airlines

Zorgzame uitstraling in merkcampagne Singapore Airlines
Singapore Airlines lanceert vandaag een nieuwe ‘brand’ campagne genaamd ‘The Lengths We Go To’.Onderzoek leverde nieuwe marketing inzichten op.

Onderzoek zorgde voor omslag
De wereldwijde campagne, die zowel te zien zal zijn op televisie alsook in print en online media, is gericht op de inspanningen van de maatschappij om ervoor te zorgen dat alle passagiers zich speciaal voelen. Het is de uitkomst van een uitgebreide evaluatie die een jaar geleden is gestart, waarbij de focus lag op marketing communicatie om de eigenschappen van de maatschappij te benadrukken waarin het zich onderscheidt ten opzichte van andere maatschappijen in de luchtvaartindustrie. Passagiers, verschillend in leeftijd, inkomen en geslacht, zijn als onderdeel van het onderzoek geïnterviewd door het creatieve bureau TBWA.

Mak Swee Wah: "Toewijding bevestigen”
Executive Vice President Commercial, de heer Mak Swee Wah: "De voorkeuren van onze passagiers zijn dan ook altijd de belangrijkste overwegingen tijdens het ontwikkelingsproces van nieuwe producten en die zijn afkomstig uit alle hoeken van de wereld. Deze nieuwe campagne heeft tot doel dat hiermee onze toewijding wordt bevestigd.”

"De scenario’s in de media uitingen zijn voorbeelden van onze toewijding in het leveren van een bijzondere ervaring aan onze passagiers, met de Singapore Girl als symbool van ‘The Lengths We Go To’,om er voor te zorgen dat de men zich thuis voelt.De essentie van de Singapore Girl, met haar zachte en zorgzame uitstraling, blijft uiterst relevant. In een snel veranderende wereld, is excellente service een belangrijke onderscheidende factor,” aldus Mak.

Fujian, Glasgow en Venetië
Alle drie de commercials werden op locatie gefilmd – Fujian in China, Glasgow in Schotland en Venetië in Italië – met de betrokkenheid van honderden medewerkers van verschillende lokale productieteams.

Passagier betrekken via touchpoint
Deze campagne markeert ook een verschuiving naar het actief betrekken van consumenten via digitaletouchpoints. Als onderdeel van die verschuiving is een nieuwe microsite gelanceerd op singaporeair.com. Naast de vier films zal het ook een kijk-achter-de-schermen bieden van het productieproces van de commercials, alsook foto-essays en video’s die uitleggen hoe SIA’s merkbelofte wordt waargemaakt door hetgeen zij aanbiedt.

Op het YouTube kanaal van de airline vind je naast de filmpjes ook uitleg over de campagne en beelden over de productie van de films.
Trefwoorden: Communicatie, Singapore Airlines, Lengths we go to, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
10/07/25
TopParken opent eerste indoor Funzone op Bospark Ede
TopParken heeft afgelopen zaterdag haar eerste indoor Funzone geopend op Bospark Ede. De feestelijke opening trok veel belangstelling van vakantiegasten, woningeigenaren en medewerkers. De nieuwe speelfaciliteit is niet alleen toegankelijk voor parkbezoekers, maar ook voor mensen van buitenaf.
10/07/25
Eerste Escape Tour gelanceerd in DrentheRoutes-app
Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Breeland Recreatie in Annen is de eerste Escape Tour in de DrentheRoutes-app officieel gelanceerd. Wethouder Richard Heling van de gemeente Aa en Hunze gaf het startsein voor deze nieuwe recreatieve belevenis: een app-gestuurde speurtocht in de buitenlucht.
10/07/25
Bezuiniging van 24 miljoen euro op nationale parken definitief van de baan
De voorgenomen bezuiniging van op de Nationale Parken in Nederland is definitief geschrapt. De bezuiniging, die in eerste instantie was opgenomen in de Voorjaarsnota, leidde tot grote zorgen bij natuurorganisaties, provincies en terreinbeheerders.
10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten