Geplaatst op: 20-08-2014
Auteur: Ton Vermeulen

Integrale travelplanner

Integrale travelplanner
Natuurlijk kennen we allemaal de ticketsites van bijvoorbeeld Cheaptickets, Vliegwinkel of Skyscanner. Daar worden vliegtickets van alle luchtvaartmaatschappijen vergeleken. Een handige tool als je op zoek bent naar het goedkoopste ticket naar een bepaalde bestemming. Maar natuurlijk zijn we niet specifiek op zoek naar een vlucht. We willen gewoon de plaats van bestemming bereiken. Soms zo snel mogelijk, soms voor de laagste prijs. Vaak maakt het vervoermiddel ons niet uit.

Dat hebben ze bij het Berlijnse bedrijf GoEuro goed begrepen. Daar vergelijken ze niet alleen de prijzen van vliegtickets maar brengen de hele vervoerketen in beeld. Compleet met prijzen en reistijden. GoEuro is een reiszoekmachine die het mogelijk maakt om lucht-, spoor- en busvervoer in heel Europa te vergelijken. 

Ik nam de proef op de som en plande een reisje van Rotterdam naar Berlijn. Het goedkoopst is de trein met € 78,57. Dan sta je in 6u48 hartje Berlijn. Wil je 43 minuten eerder arriveren dan geef je € 145,85 uit en neem je het vliegtuig. Zowel met de trein als het vliegtuig moet je overstappen. Heb je daar geen zin in dan neem je de nachtbus. Na een reis van 11u45 en de overhandiging van € 86,56 sta je ook in Berlijn. Vast compleet verrot want dik elf uur in een bus..... je moet er maar zin in hebben.

Jammer dat de site nog niet perfect werkt. Van Breda naar Parijs is volgens GoEuro op de door mij gewenste reisdag niet mogelijk met de bus maar bij Eurolines kon ik gewoon boeken. En Madrid is volgens de makers vanuit Nederland onbereikbaar per trein. Maar een kaartje Rotterdam-Madrid was bij de treinreiswinkel zo geboekt.

Toch verdienen de makers een pluim. Ze hebben perfect begrepen dat het mensen niet gaat om met een specifiek vervoermiddel te reizen maar het bereiken van de bestemming het uiteindelijke doel is. De belangrijkste variabelen zijn daarbij prijs en reistijd. Die worden in één oogopslag inzichtelijk gemaakt. Op het tweede scherm zie je de derde belangrijke variabele en dat is gemak. Daar zie je het aantal overstappen. Dat ook reizen met de eigen auto wordt meegenomen in de vergelijking is grappig maar minder functioneel omdat de tol niet wordt meegenomen. 
Trefwoorden: boekingssites, vliegtuig, bus, trein

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/06/24
Meer weten over klimaatrisico's, impact of bewonersbetrokkenheid? CELTH komt met drie nieuwe onderzoeken!
Het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitalitu (CELTH) heeft de afgelopen week maar liefst drie nieuwe onderzoeken gepubliceerd. Zo brachten ze de klimaatrisico’s van Nederlandse reisorganisaties in kaart, onderzochten hoe ze bewoners beter bij toerisme(beleid) kunnen betrekken en ontwikkelden ze een impact label voor vakantiehuizen in de natuur.
17/06/24
Nieuw VVV infopunt voor Tilburg
Tilburg heeft een gloednieuw informatiepunt op het station. Na zeven jaar vond Stichting Marketing Tilburg dat het merk Tilburg een nieuw jasje verdiende. Daarom lanceerden ze twee nieuwe websites én ging een nieuw informatiepunt open op het station: info in Tilburg.
07/06/24
De winnaars van de City- en Regiomarketing Awards
Bureau Citybranding heeft met een integrale merkmanagementaanpak voor Den Haag de Nationale City- en Regiomarketing Trofee gewonnen. Brabant Branding werd bekroond met City- en Regiomarketing Innovatie Award voor haar Brabantse ImagoMonitor.
31/05/24
Exclusief voor leden
Strategische alliantie voor agrotoerisme in Limburg
De Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB), Limburg Marketing en Coöperatie Platform Agrotoerisme vormen per 1 juni een strategische alliantie voor agrotoerisme.
31/05/24
Exclusief voor leden
Corendon houdt sales acties voor 1 jarig By June
By June, het reismerk van touroperator Corendon viert op 21 juni haar eerste verjaardag. Ter ere van deze gelegenheid wordt de hele maand juni gevierd met diverse winacties van merkambassadeurs op de socialmediakanalen en met verrassingen.
27/05/24
Exclusief voor leden
Willem-Alexander opent H'ART Museum officieel
Booking.com en Agoda.com, beide onderdeel van Booking, blijven consumenten misleiden als die op hun sites een accommodatie willen boeken. De boekingsites schermen met nepkortingen, laten onvolledige prijzen zien en zetten consumenten onder druk door schaarste te suggereren die er niet is.
27/05/24
Booking
Booking.com en Agoda.com, beide onderdeel van Booking, blijven consumenten misleiden als die op hun sites een accommodatie willen boeken. De boekingsites schermen met nepkortingen, laten onvolledige prijzen zien en zetten consumenten onder druk door schaarste te suggereren die er niet is.
22/05/24
Uitbreiding Hart van Limburg VVV-gidsenteams Roermond en Stevensweert
Negen nieuwe gezichten geïnstalleerd voor de rondleidingen in Roermond. Het gidsenteam bestaat nu uit 32 VVV-gidsen dat inzetbaar is voor wel 5 talen.