Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-09-2013

Rendement omhoog met Masterclass Productiviteitsverbetering

Rendement omhoog met Masterclass Productiviteitsverbetering

Groei in de vrijetijdssector schuilt niet bepaald alleen een nog ruimer aanbod en nog meer gasten. Groei zit vooral in verbetering van het húidige aanbod.


Om die mogelijk te maken, is het van belang de kosten te drukken door productiviteitsverbetering en zo de investeringsmogelijkheden te vergroten en de promotie-activiteiten verder te laten reiken. Onder het motto ‘als het niet uit de lengte komt, moet je het in de breedte zoeken’, heeft de Midpoint Leisure Boulevard in Tilburg daartoe haar Masterclass Productiviteitsverbetering opgezet. Die gaat eind september van start.


Winst uit de lengte of de breedte

Bedrijven moeten hun marge zien te behouden of te vergroten door prestatieverbetering, onder meer van hun bedrijfsmiddelen. De netto omzet per FTE en per activum (bijv. bungalow, kampeerplaats, vierkante meter saunaruimte, restaurantstoel.) moeten omhoog en/of de operationele kosten per product of per bedrijfsactiviteit moeten fors omlaag.


Masterclass: leren van experts en van elkaar

In haar ambitiedocument ‘Dreamport Brabant 2025’ constateerde Leisure Boulevard eerder al de productiviteitsproblemen in de vrijetijdssector: hoge arbeidskosten ten opzichte van productiviteit en (te) lage bestedingen per gastuur. De Masterclass Productiviteitsverbetering biedt ondernemers concrete handvaten om hun productiviteitsbeleid te verbeteren. Voor ontwikkeling van de Masterclass werkte Leisure Boulevard samen met Kamer van Koophandel Brabant, NHTV, RECRON en ZKA. De Masterclass biedt een mix van theorie en (vooral) praktijk. Ondernemers leren zowel van experts van de betrokken organisaties als van elkaar: door volop ervaringen uit te wisselen.


Slimmer werken in vier workshops

De Masterclass Productiviteitsverbetering telt 4 workshops in de periode oktober - december 2013. Met een kleine groep collega-ondernemers (maximaal 15 per Masterclass) werkt u aan verbeteringen voor uw eigen bedrijf. Het volledige programma vindt u vanaf eind augustus op www.kvk.nl/brabantleisure.

Maandagavond 23 september organiseert KvK Brabant het seminar Verbeter je productiviteit; Slimmer werken voor ondernemers in de vrijetijdseconomie. Deelname aan dit seminar is gratis (aanmelden verplicht, via farts@brabant.kvk.nl). Het seminar geeft een compacte inleiding over productiviteitsverbetering en aanvullende informatie over de Masterclass.

Belangstelling voor deelname aan de Masterclass Productiviteitsverbetering? Vragen staat vrij bij Femke Arts van de Midpoint Leisure Boulevard via femkearts@leisureboulevard.nl
Trefwoorden: vrijetijdseconomie, werkgelegenheid, toerisme, banen, rendement, productiviteit

||| Nieuws |||

23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.