VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen

regio vol verhalen zoals het verhaal dat je natuur in Midden-Limburg puur beleeft.
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
De strategie is ontwikkeld in nauwe samenwerking met merkstrategiebureau Insiders, vertegenwoordigers van de zeven aangesloten gemeenten én partners uit de toeristische, recreatieve en culturele sector. Inzichten uit scoutdagen, een nulmeting en drie gezamenlijke werksessies vormden het fundament voor het nieuwe merkverhaal.
"Hart van Limburg is meer dan een regio; het is een plek vol verhalen van mensen, natuur, cultuur en ondernemerschap,” aldus directeur Giel Polman "Met deze branding geven we onze regio een duidelijk, herkenbaar gezicht en leggen we de basis voor verdere samenwerking en promotie.”
De lancering vond plaats tijdens de jaarlijkse relatiedag van de stichting. Aanwezigen
kregen exclusief de eerste blik op de nieuwe koers en visuele identiteit van de regio, en konden in gesprek gaan met gemeenten en branchepartners over de ambities voor de
toekomst. De komende maanden zal de merkstrategie on- en offline uitgerold worden.
Een merk met een hart vol verhalen
De kern van het nieuwe merk ligt in de verhalen die de regio Hart van Limburg verbinden. Verhalen (sagen en legendes) van inwoners, ondernemers en dorpen tot cultuur, natuur en recreatie. Het merk vertelt deze verhalen op een manier die de regio herkenbaar en aantrekkelijk maakt voor bewoners, bezoekers en ondernemers.
Giel Polman over de ontvangst van Regio vol verhalen: "Onze nieuwe merkstrategie is met enthousiasme ontvangen. Door intensief samen te werken met regionale partners, gemeenten en andere stakeholders, en volop ruimte te geven aan dialoog, is een sterk en herkenbaar merkverhaal ontstaan dat door iedereen wordt gedragen."
Topics:Destinatie Nederland, Marketing
Trefwoorden: DMO, Hart van Limburg, merk, positionering, communicatie
























































