Geplaatst op: 16-12-2025
Auteur: Marc Gerlings

VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen

VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
regio vol verhalen zoals het verhaal dat je natuur in Midden-Limburg puur beleeft.
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van  Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling. 

De strategie is ontwikkeld in nauwe samenwerking met merkstrategiebureau Insiders, vertegenwoordigers van de zeven aangesloten gemeenten én partners uit de toeristische, recreatieve en culturele sector. Inzichten uit scoutdagen, een nulmeting en drie gezamenlijke werksessies vormden het fundament voor het nieuwe merkverhaal. 

"Hart van Limburg is meer dan een regio; het is een plek vol verhalen van mensen, natuur, cultuur en ondernemerschap,” aldus directeur Giel Polman "Met deze branding geven we onze regio een duidelijk, herkenbaar gezicht en leggen we de basis voor verdere samenwerking en promotie.” 

De lancering vond plaats tijdens de jaarlijkse relatiedag van de stichting. Aanwezigen 
kregen exclusief de eerste blik op de nieuwe koers en visuele identiteit van de regio, en konden in gesprek gaan met gemeenten en branchepartners over de ambities voor de 
toekomst. De komende maanden zal de merkstrategie on- en offline uitgerold worden.  

Een merk met een hart vol verhalen 

De kern van het nieuwe merk ligt in de verhalen die de regio Hart van Limburg verbinden.  Verhalen (sagen en legendes) van inwoners, ondernemers en dorpen tot cultuur, natuur en recreatie. Het merk vertelt deze verhalen op een manier die de regio herkenbaar en aantrekkelijk maakt voor bewoners, bezoekers en ondernemers.

Giel Polman over de ontvangst van Regio vol verhalen: "Onze nieuwe merkstrategie is met enthousiasme ontvangen. Door intensief samen te werken met regionale partners, gemeenten en andere stakeholders, en volop ruimte te geven aan dialoog, is een sterk en herkenbaar merkverhaal ontstaan dat door iedereen wordt gedragen."
Trefwoorden: DMO, Hart van Limburg, merk, positionering, communicatie

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.