Geplaatst op: 27-11-2025
Auteur: Marc Gerlings

Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd

Veluwe wil meer digitale magazines maken in 2026

Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Foto: Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.

In deze tijd van het jaar puilt de evenementenkalender uit van de kerstmarkten, lichtjeswandelingen en winterse belevingen. Dat is prachtig – maar ook overweldigend. "We merkten dat inwoners én bezoekers soms niet meer weten waar ze moeten beginnen,” zegt Sarel Tempelman, merkleider Veluwe.

"Daarom hebben we het werk uit handen genomen en een zorgvuldige selectie gemaakt van wat er deze winter op de Veluwe te beleven is. In het digitale magazine bundelen we inspirerende tips zodat bezoekers in één oogopslag zien waar het gebeurt.”

Samenwerking in de regio: één verhaal, vele gezichten

Met deze special onderstreept VisitVeluwe het belang van samenwerking tussen gemeenten, ondernemers en toeristische organisaties. De bundeling van het aanbod zorgt niet alleen voor inspiratie, maar helpt ook de spreiding van bezoekers te stimuleren en bij te dragen aan duurzame vrijetijdsbesteding in de regio.

"Lekker bladeren"

NRIT vroeg waarom de informatie niet online op een website is gebundeld maar in een magazine. Evelien van Aafst: "Wij hebben bewust ervoor gekozen om het (enorme!) aanbod te bundelen in een special om het overzichtelijk te houden voor de lezer en zo de veelzijdige winterbeleving op de Veluwe als totaalverhaal te presenteren. In plaats van versnipperde informatie over losse evenementen of activiteiten, nemen we de bezoeker mee in een inspirerende reis langs kerstmarkten, winterwandelingen, cultuur en culinair genieten – allemaal gebundeld op één plek, overzichtelijk en sfeervol vormgegeven. In de vorm van deze special hopen we dat de lezer ‘hier lekker doorheen kan bladeren’ en helemaal in de kerstsfeer te komen.

Bekijk de online winterspecial

De online winterspecial is vanaf nu gratis te bekijken.
Trefwoorden: Veluwe, digitaal magazine, communicatie, marketing, dmo

CELTH



||| Nieuws |||

03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
24/11/25
Exclusief voor leden
Weer winst Vakantiediscounter bij verkiezing website van het jaar
Dé VakantieDiscounter heeft opnieuw de titel Populairste Website in de categorie Reizen gewonnen tijdens de Website van het Jaar-verkiezing 2025.
20/11/25
Exclusief voor leden
TUI AI-assistent Lena wint twee awards
Gisteravond won TUI’s AI Explorer Lena maar liefst twee gouden awards en een medal tijdens het Influencer & Content Awards gala in Haarlem.
20/11/25
Exclusief voor leden
Amsterdam Made zet Locally Made Awards op
Amsterdam Made, het keurmerk en platform voor duurzame en lokale makers, bestaat tien jaar. Nu bereikt Amsterdam Made een nieuwe mijlpaal met de oprichting van de Locally Made Awards: een jaarlijks terugkerende landelijke awardshow voor de beste duurzame producten van Nederlandse bodem.
14/11/25
Noordwijk presenteert magazine over herbronnen
Op 13 november presenteerde Noordwijk Marketing het nieuwe magazine MOMENT – Herbronnen in Noordwijk: een inspirerend tijdschrift voor mensen die hier wonen en komen over gezond genieten, rust, natuur, cultuur en actief buiten zijn aan de kust. Het is meteen ook de start van de campagne van deze destinatie.
12/11/25
Exclusief voor leden
Uitrol merk Landal op de parken duurt tot eind 2026
Roompot en Landal GreenParks betraden een nieuw tijdperk onder de nieuwe naam Landal. Verschillende vakantieparken hebben inmiddels het vernieuwde logo en design van het merk omarmd. De complete uitrol van het jonge merk Landal duurt nog zeker een jaar.