Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-02-2013

Studenten INHolland onderzoeken Europese steden

Studenten INHolland onderzoeken Europese steden
European Cities Marketing geeft studenten van INholland in Diemen opdracht voor het opstellen van gastvrijheidscriteria. In Brussel vond het eerste overleg plaats. Het onderzoek wordt begin 2013 afgerond.

European Cities Marketing is het grootste Europese samenwerkingverband van Destination Management Organisaties (DMO) van Europese steden. Deze vereniging, waarbij ruim 130 steden zijn aangesloten, heeft aan INholland in Diemen de opdracht gegeven om gastvrijheidscriteria voor steden en Tourist Information Centres te ontwikkelen. De opdracht werd geplaatst binnen de minor City Hospitality en wordt begeleid vanuit de afdeling Facility Management bij INHolland en het kenniscentrum van Amsterdam Toerisme & Congres Bureau. Het onderzoek verdiept zich in zowel de zachte als de harde aspecten van gastvrijheid. Dit sluit goed aan bij de toenemende interesse van City Hospitality binnen zowel City Marketing, als ook bij stedenplanners en overheden.

Interactieve sessie met VisitBrussels
Voor dit onderzoek reisden 19 studenten begin oktober samen af naar Brussel om samen met EU-medewerkers van DG Enterprise te kijken naar de verschillen in bevindingen tussen hun onderzoek en het onderzoek wat in Brussel loopt ter voorbereiding op een Europees toeristisch Quality Label. Ook werd gekeken naar de infrastructuur voor het ontvangen van bezoekers en werd een interactieve sessie gehouden met VisitBrussels, de DMO van de stad. Het was logisch dat NS Hispeed, die ook samenwerkt met INHolland en bezoekers naar Europese steden brengt, zich aansloot en er voor zorgde dat het gezelschap snel en comfortabel in de Europese hoofdstad arriveerde.

De weken erna werd verder veldwerk verricht in een twintigtal Europese steden. Het onderzoek wordt in 2013 afgerond en opgeleverd aan de Europese stedenorganisatie.

Recreatie & Toerisme december 2012 nummer 6

||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
26/05/25
Exclusief voor leden
In vijf jaar tijd doneert Natuurhuisje 1 miljoen euro aan natuurdoelen
Boekingsplatform Natuurhuisje heeft in totaal sinds juli 2020 € 1.000.000 gedoneerd aan lokale natuurprojecten. Het meest recente project helpt de eigenaren van vakantiehuizen op het boekingsplatform met streekeigen tuinen in Drenthe.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?