Geplaatst op: 07-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Wie wil een bijdrage leveren aan de Streekbeleving Betuwe?

Wie wil een bijdrage leveren aan de Streekbeleving Betuwe?
Bron: Pixabay
Bij afslag 31 aan de A15 komt, als het aan initiatiefnemer Aart Blom ligt, een Streekbeleving Betuwe. Hij wil hier retail, gastronomie, dagrecreatie en evenementen op één locatie combineren. Mensen uit de omgeving worden uitgenodigd om Betuwse verhalen over de fruitteelt en oude ambachten in te brengen.


Het initiatief komt van ondernemer Aart Blom van Betuwe Kers. "Richard de Bruin, directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland, heeft mij op het spoor gezet van het streekbelevingsconcept”, aldus Aart Blom, "Het haalbaarheidsonderzoek naar de gebiedseigen attractie ‘Fruitrijk’ was voor mij het moment om hier ook echt voor te gaan. Hoewel we dat concept misschien niet exact gaan volgen, heeft het mij wel enorm geïnspireerd.”


Samen met streek en belanghebbenden ontwikkelen

Binnen het concept zal naast de verkoop van streekproducten ook ruimte zijn voor gastronomie. Verder is het van belang dat er voor bezoekers wat te zien en doen is en dat het aanbod meebeweegt met de seizoenen door kleine evenementen. Aart Blom wil het initiatief pas uitwerken na overleg met omwonenden en andere belanghebbenden. Het doel is namelijk dat velen zich zullen herkennen in de ontwikkeling.


Het exacte concept en de te verwachte bezoekersaantallen worden dit voorjaar verder duidelijk. Dan volgt ook een informatieavond voor inwoners van Wadenoijen, naar verwachting in juni. In de tussentijd worden verhalen over de fruitteelt en oude ambachten verzameld. Die dienen als input voor de nieuwe ontwikkeling en voor een klein boekje over de streek. Mensen die hier graag een bijdrage aan willen leveren, kunnen dat doen via info@rivierenland.biz.

Trefwoorden: attracties, rivierenland

CELTH



||| Nieuws |||

22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...