Geplaatst op: 07-09-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Cursus Destination Branding

Cursus Destination Branding
Bron: Shutterstock

Op 30 november en 1 december 2017 organiseren NBTC Holland Marketing en de Identity Matching Academy een tweedaagse cursus Destination Branding.


Hoe onderscheid je je als gemeente of regio ten opzichte van andere gemeentes of regio’s? Met een pakkende slogan? Met een opvallend logo? Met glanzend promotiemateriaal? Met citymarketing? Of met een aanbod dat passend is bij de eigen identiteit? En hoe organiseer je dat? Alleen of met stakeholders?

​​

De cursus ‘Destination Branding’ helpt bij het beantwoorden van deze vragen. Hiermee wil NBTC iedereen die betrokken is bij Destination/Citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity strategie inhoudelijke handvatten bieden.​ Lees ook het interview met Conrad van Tiggelen (NBTC), Ellen Honig en Paulus Emden Huitema (Identity Matching Academy) over de achtergronden van deze cursus.


​"Echte aanrader deze 2-daagse introductiecursus voor destinatiemarketeers", zegt Raquel Jimenez van de provincie Zeeland. "Het vak is zoveel meer dan (stads)promotie, evenementen, filmpjes, logos en slogans; het gaat over identiteit, onderscheidend vermogen, positionering, samenhang en samenwerking in het aanbod en identiteitsbewuste concepten ontwikkelen."


De Identity Matching Methode

De cursus ‘Destination Branding’ is gebaseerd op de Identity Matching Methode. Dit is een praktische werkwijze waarbij in vier fases een op de eigen identiteit gebaseerde claim, een merkconcept én werkwijze wordt gecreëerd. De methodiek start met het vaststellen van de eigen identiteit en ambities (Fase 1) en het bepalen van het waardenlandschap of wel een Marketing Landscape (Fase 2) waarmee een eigen markt ontwikkeld kan worden. Vervolgens wordt door middel van een sterk concept een merk ontwikkeld om het Marketing Landscape ook echt te kunnen claimen (Fase 3). Het proces eindigt met het bepalen van ontwikkelings- en promotiedoelstellingen en het inrichten van de organisatie om die doelstellingen te behalen (Fase 4). Voor elke fase is bepaald welk stappenplan moet worden doorlopen om het gewenste resultaat te bereiken. In de cursus op 5 en 6 oktober komen de eerste twee fasen aan bod.



Link: http://www.identitymatching.nl/cursus-intro/
Topics:Beleid
Trefwoorden: beleid, branding, destinaties, marketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

26/04/24
Beerze Bulten viert 75-jarig bestaan met blik op de toekomst
In 75 jaar Beerze Bulten is er heel veel veranderd, maar het park blijft zich ontwikkelen. Van een huuske en een waterpomp op een kale zandvlakte, naar een 5-sterren Vakantiepark met luxe faciliteiten.
26/04/24
SEA LIFE Scheveningen opent interactieve tentoonstelling ‘Kracht van de Natuur’
SEA LIFE opent een nieuwe interactieve tentoonstelling over het windpark Hollandse Kust Zuid dat voor de kust van het Scheveningse aquarium ligt. Kinderen leren van de karakters Milly en Windston meer over het onderwaterleven in de Noordzee, de bouw van een windpark en over onderzoek om ecologie te versterken.
26/04/24
Nieuwe borden bij UNESCO Werelderfgoed Hollandse Waterlinies
De informatieborden bij de forten en andere water- en verdedigingswerken zijn vernieuwd om de bijzondere status van UNESCO Werelderfgoed Hollandse waterlinies onder de aandacht te brengen.
26/04/24
Nieuwe webapplicatie Explore Gouda feestelijk in gebruik genomen
Vanaf nu kan jong en oud de stad Gouda te voet ontdekken met Explore Gouda, een webapplicatie met gesproken routeaanwijzingen die informatie geeft over interessante punten onderweg.
26/04/24
Kom naar Buuten in mei
Buuten, een nieuw merk voor het oostelijke natuur- en recreatiegebied in Leeuwarden. Het gebied biedt een scala aan buitenbelevenissen voor toeristen, dagjesmensen en inwoners van Leeuwarden en omgeving en is 365 dagen per jaar toegankelijk.
26/04/24
Grensoverschrijdende fietsverbinding langs eeuwenoud erfgoed
In samenwerking met de gemeenten Sittard-Geleen, Maaseik (BE), Selfkant (DE) en met Visit Zuid-Limburg is de gemeente Echt-Susteren een project gestart die stilte- en bezinningsplekken verbindt en ontsluit. Het project wordt gesubsidieerd door Interreg Deutschland-Nederland.
25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...