Geplaatst op: 05-06-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuw in tijden van crisis: sponsor zoekt sponsorobject

Nieuw in tijden van crisis: sponsor zoekt sponsorobject

Een opmerkelijk feit dient zich aan in (sport)sponsorland: een Nederlandse hotelonderneming werpt zich op om voor 100.000 euro op jaarbasis een vernieuwend en effectief sponsorshipconcept te omarmen. Op het Sponsorreport Jaarcongres hebben kandidaten de mogelijkheid hun sponsorconcept aan de onderneming te presenteren.


De actie is op zijn zachtst gezegd opvallend te noemen, nu het vinden van een sponsor voor iedere sportorganisatie en culture instelling een van de grootste uitdagingen van dit moment is. De hotelketen reikt nu dus de helpende hand door via sponsoring te helpen doelstellingen op het gebied van merkbekendheid en -voorkeur, merkwaarden, company pride en sales te verwezenlijken. Het budget van 100.000 euro dat daarvoor uitgetrokken is, is inclusief activatiekosten.


Presentatie

Deelnemers aan het Sponsorreport Jaarcongres dat 3 juli aanstaande plaatsvindt, hebben de mogelijkheid op die dag hun sponsorconcept aan de onderneming te presenteren. Geïnteresseerden hebben tot 13 juni de tijd om hun belangstelling bij de organisatie kenbaar maken, de proposities moeten vervolgens op 24 juni worden ingediend.


Contact

Sponsorreport.nl,een nieuw initiatief is van Ad Maatjens (voorheen Sponsortribune) en Arko Sports Media, organiseert dit jaar haar eerste jaarcongres in de Hermitage in Amsterdam. Het is bedoeld voor iedereen betrokken bij sponsoring in Nederland, op het gebied van sport, entertainment, maatschappij, media en kunst en cultuur. Klik hier voor meer informatie over het jaarcongres.

Geïnteresseerde bureaus of sponsorzoekers kunnen op aanvraag een uitgebreide propositie en factsheet ontvangen op basis waarvan zij hun voorstel kunnen doen. Zij kunnen hiervoor een email sturen aan sponsorreport@sportsmedia.nl.

Link: http://www.sportsmedia.nl/bestuur-en-management/sponsorreport-jaarcongres-2014/
Trefwoorden: sponsoring, congressen

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...