Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-06-2025
Auteur: Marc Gerlings

Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026

Alle blow up kunstwerken krijgen een plek

Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
Volgend jaar is BlowUp Art in Den Haag van 22 mei tot en met 22 juni. Foto: Ronald Smits / The Hague & Partners
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.

Met het einde van deze succesvolle editie in zicht, werpt de organisatie alvast een blik vooruit. In 2026 viert BlowUp Art namelijk een bijzonder moment: de eerste jubileumeditie. Van 22 mei tot en met 22 juni 2026 keert de expo terug naar het hart van Den Haag waarbij het hele Museumkwartier wordt omgetoverd tot een openluchttentoonstelling. Ter ere van vijf jaar spectaculaire opblaaskunst komen tijdens het jubileum alle werken van de afgelopen edities terug. 

"De samenwerking met Pulchri Studio heeft dit jaar een nieuwe dimensie toegevoegd aan het concept van BlowUp Art,” aldus Sander Hanenberg van The Hague & Partners. "We sluiten deze editie af met veel trots en kijken nu al uit naar het jubileum volgend jaar, waarin we nog grootser zullen uitpakken.”

BlowUp Art Den Haag is een jaarlijkse buitententoonstelling met grote, opblaasbare kunstwerken. De expositie wordt samengesteld door Mary Hessing en is onderdeel van BinnenhofBuiten – een programma dat tijdens de renovatie van het Binnenhof allerlei activiteiten organiseert. BinnenhofBuiten is een project van The Hague & Partners.

Laat de laatste kans om de 2025-editie van BlowUp Art te ervaren niet aan je voorbijgaan. Ben je vandaag, woensdag 11 juni, in Den Haag, meld je dan meteen aan voor de laatste gratis artist talk om 12.00 uur met Eugenie Boon. En: zet 22 mei tot 22 juni 2026 alvast in je agenda. BlowUp Art viert dan vijf jaar kunst die lucht en ruimte vangt in vorm – midden in het culturele hart van Den Haag.

 
Trefwoorden: Den Haag, marketing, kunst, cultuur, citymarketing

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...