Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-04-2025
Auteur: Marc Gerlings

Ahoy location of the year

Ahoy location of the year
Ahoy wint Location of the year 2024. Foto: Ahoy
In Venray zijn de Live Entertainment Production Awards (LEPA) uitgereikt. Rotterdam Ahoy mocht de prestigieuze titel 'Location of the Year 2024’ in ontvangst nemen. 

Met deze overwinning lieten zij medegenomineerden TivoliVredenburg en Poppodium Boerderij achter zich. "Nadat Ahoy vorig jaar met de nominatie van RTM Stage uiteindelijk in de Johan Cruyff ArenA de meerdere moesten kennen, zijn we supertrots op de erkenning door onze vakgenoten," meldt de winnende locatie.

Hoe blijf je innoveren als je al decennialang een gevestigde naam bent? Rotterdam Ahoy laat zien hoe het moet. De gebiedsontwikkeling die het complex doormaakt, is grensverleggend. Van de nieuwe RTM-stage, gebouwd tijdens de coronaperiode, tot de oplevering van een hotel en parkeergarage op eigen terrein - Ahoy blijft zich vernieuwen. Ook de programmering benut steeds vaker het volledige complex, wat de impact van grootschalige evenementen vergroot. Een inspirerend voorbeeld voor de sector! 
Het juryrapport.

De Live Entertainment Production Awards, die sinds 2015 worden uitgereikt, zetten de professionals achter de schermen van de muziekindustrie in het zonnetje. De prijzen erkennen de inzet en prestaties van locaties, organisaties en individuen die bijdragen aan de groei en kwaliteit van live-entertainment in Nederland.

Eerdere successen voor Ahoy

Het is niet de eerste keer dat Ahoy in de prijzen valt. In 2015 wonnen de locatie al de award voor 'Favourite Venue’. Dit nieuwe succes onderstreept de voortdurende ontwikkeling, van zowel Ahoy als RTM Stage als een van de meest toonaangevende evenementenlocaties in Nederland en daarbuiten.

CEO Jolanda Jansen reageerde enthousiast op de prijs: "Dit is een prachtige erkenning voor het harde werk van ons hele team. We streven er voortdurend naar om bezoekers en organisatoren een onvergetelijke ervaring te bieden, en deze award is een geweldige bevestiging dat we daarin slagen.”

Arnaud Hordijk, Head of Entertainment & Sports bij Rotterdam Ahoy, voegde hieraan toe: "Dat we met Rotterdam Ahoy een platform zijn, waar uiteenlopende vormen van evenementen gehost worden, komt ook door de mooie en unieke samenwerkingen met uiteenlopende organisatoren en toeleveranciers. Deze award is een geweldige erkenning vanuit de branche voor wie we zijn, wat we doen en waar we voor staan.” 

Ahoy meldt daarbij dat met deze overwinning verstevigen we onze positie als dé locatie voor grootschalige evenementen en live-entertainment. Het succes bij de LEPA Awards is een extra motivatie om ook in de toekomst topkwaliteit te blijven leveren aan artiesten, bezoekers en organisatoren.
Trefwoorden: Ahoy, locatie, evenementen, sport

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.