Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-04-2025
Auteur: Marc Gerlings

Vijftig jaar Deutsche Märchenstraße

Vijftig jaar Deutsche Märchenstraße
In 2025 viert de Deutsche Märchenstraße zijn 50-jarig bestaan en nodigt bezoekers uit om zich onder te dompelen in de wereld van sprookjes en sagen. 

De Deutsche Märchenstraße, voor het eerst zo genoemd in 1975, strekt zich uit over 600 kilometer van Hanau in het zuiden tot Bremen in het noorden. Hij verbindt belangrijke plaatsen van het Duitse sprookjes- en sagenerfgoed. Wie geïnteresseerd is in het feestjaar, vindt op Deutsche-maerchenstrasse.com en Germany.travel uitgebreide informatie over evenementen en attracties langs de route. Een onmisbare metgezel op deze reis is Grimms Quest, een drietalige gamification-app.

Evenementen rond het thema sprookjes en sagen

Ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van de Märchenstraße zijn er in Bremen een groot aantal evenementen rond sprookjes en sagen. Bezoekers kunnen deelnemen aan een speciale jubileumrondleiding die de sprookjes van de gebroeders Grimm en andere sagen rond Bremen tot leven brengt. Van mei tot september wordt het Domshof het toneel van het "Stadtmusikantenspiel", waarbij de Bremer stadsmuzikanten elke zondagmiddag in een unieke voorstelling tot leven komen. Bezoekers kunnen zich verheugen op mystieke ervaringen in de Kunsthalle Bremen met het nieuw geopende Pixelwald Wisera, een ruimte-installatie die lijkt op een magisch woud. Meer sprookjesachtige ervaringen zijn te vinden op bremen.de/tourismus.
Trefwoorden: sprookjes, thema, toerisme, leisure

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.