Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-03-2025
Auteur: Marc Gerlings

Utrecht ontvangt professionals en consumenten bij Dutch Health Week

Utrecht ontvangt professionals en consumenten bij Dutch Health Week
Opening Dutch Health Week in 2024. Fotograaf Robert Philipse / Jaarbeurs Utrecht.
Utrecht bereidt zich voor op de 3de editie van Dutch Health Week. Van 6 tot en met 13 april 2025 zijn de stad en regio Utrecht weer het kloppend hart van gezond- en fitheid. 

Voor zowel burgers als (zorg)professionals zijn er tal van evenementen en activiteiten met thema’s als eten & drinken, onderwijs, sport en cultuur. Programmalocaties zijn onder andere Hogeschool Utrecht, Green Business Club, bibliotheek Neude, Koninklijke Jaarbeurs, Centraal Museum, museum Flehite Amersfoort en diverse sportverenigingen. 

Dutch Health Week is een initiatief van Jaarbeurs en wordt georganiseerd in nauwe samenwerking met diverse Utrechtse partijen waaronder de gemeente Utrecht, Utrecht Marketing, Economic Board Utrecht, de ROM en Utrecht Business. Dutch Health Week wordt op zondag 6 april tijdens Culturele Zondag geopend door wethouder Susanne Schilderman.

Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: "De afgelopen editie van Dutch Health Week was een succes. Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor de komende editie. Ik ben ervan overtuigd dat we ook dit jaar weer een mooi en inspirerende week gaan neerzetten met als gezamenlijke doel: samen gezond!”   

Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: "Afgelopen maanden is er samen met onze partners hard gewerkt aan het programma voor Dutch Health Week. Ik ben enorm trots op het resultaat waarin we naast de zorgprofessionals op onze zorgvakbeurzen, de gehele stad Utrecht meenemen op onze ‘healthy’ reis en het bewijs leveren dat Utrecht met recht ‘Utrecht, Heart of Health is’.”

Opening tijdens de Culturele Zondag 'Beating Heart'
Dutch Health Week wordt op zondag 6 april op het Jaarbeursplein tijdens Culturele Zondag geopend door wethouder Susanne Schilderman met het ondertekenen van het manifest van 'Utrecht, Heart of Health' samen met enkele leden van de Economic Board Utrecht.
De opening wordt omlijst met een live performance Tussen Wij en Ik van HKU-alumna Coco van der Wiel om 12.30 uur op het Jaarbeursplein en in de middag om 15.00 uur op het Eemplein in Amersfoort als onderdeel van de expositie 'Art of Health'.
Tijdens de Culturele Zondag 'Beating Heart' kunnen bewoners en bezoekers van Utrecht op het Jaarbeursplein en in de Kinepolis genieten van een gratis toegankelijk cultureel festival. In samenwerking met diverse Utrechtse culturele- en maatschappelijke instelling is een programma samengesteld met muziekoptredens, dans, lezingen, film en een gezellig terras. 

Cor Jansen, Directeur Utrecht Marketing: "Cultuur is zuurstof in en van de samenleving. Het is bewezen dat cultuurbeleving in de breedste zin bijdraagt aan de gezondheid van mensen en aan gezond wonen in de stad en regio. Door economie, zorg en cultuur met elkaar te verbinden, werken we aan een gezonde regio waaraan iedereen bijdraagt. Utrecht vormt het 'Beating Heart' van gezond Nederland”

Het volledige programma is te vinden op dutch-healthweek.nl. 

Trefwoorden: Utrecht, Utrecht Marketing, gezondheid, evenement, strategie, positionering

CELTH



||| Nieuws |||

19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
18/06/25
Exclusief voor leden
B&B De Hoenderkamp de beste van Nederland in 2025
B&B De Hoenderkamp in het Overijsselse Beuningen is uitgeroepen tot de Beste Bed & Breakfast van Nederland 2025.
17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
12/06/25
Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.