Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-03-2025
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

Toerisme Award 2025 naar Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt

Toerisme Award 2025 naar Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt

Jaarlijks reikt Stichting Bureau Toerisme tijdens het netwerkevenement Opening Toeristisch Seizoen de Toerisme Award uit. De award is een erkenning voor uitzonderlijk ondernemerschap, visie en doorzettingsvermogen binnen de vrijetijdsector.  

 

Dit jaar viel de eer te beurt aan Nathalie van Verschuer - des Tombe van Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt. De award-winnaar werd bekend gemaakt door de directeur van Bureau Toerisme, Richard de Bruin, en overhandigt door Hans Martijn Ostendorp, voorzitter van het speerpuntberaad recreatie en toerisme Regio Rivierenland.

  

"Het is bijzonder hoe Mariënwaerdt, onder leiding van de familie van Verschuer, is uitgegroeid tot een dynamische bestemming met biologische landbouw, streekproducten, evenementen en bijzondere recreatiemogelijkheden.” Aldus Richard de Bruin. Bij de bekendmaking werd vol lof gesproken over hoe het landgoed de balans weet te bewaren tussen historie, innovatie, natuurbehoud en economische ontwikkeling. 

 

De zo’n 160 aanwezigen van de bijeenkomst konden zich verder laten inspireren over de vele vormen van samenwerking en projecten die bijdragen aan het versterken van de vrijetijdsector in het Rivierengebied. Ook kwam de onlangs gevormde Toeristische Alliantie aan bod: een samenwerkingsverband van ondernemers in recreatie, toerisme en cultuur in Rivierenland. Deze alliantie, aangevuld met de brancheorganisaties KHN en HISWA-RECRON trekken gezamenlijk met de acht gemeenten in Rivierenland op om tot een Toeristische Visie Rivierenland 2050 te komen.   

 

De ingang van het event was feestelijk aangekleed met promotiematerialen en nieuwe, lichtgewicht Betuwe-letters. Allemaal materialen die onder andere voor evenementen in het gebied gebruikt kunnen worden ter aankleding en promotie van het gebied. 

 

Het evenement Opening Toeristisch Seizoen wordt jaarlijks georganiseerd door Bureau Toerisme.  

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...