Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-02-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's

Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's

Het Bureau Toerisme Laag Holland en de VVV’s van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend gaan intensiever samenwerken.

Tijdens een feestelijk persmoment werd de intensievere samenwerking tussen Bureau Toerisme Laag Holland (BTLH) en de VVV's van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend officieel aangekondigd. Deze stap markeert de opbouw van een gezamenlijke en toekomstbestendige aanpak voor het fysieke en digitale gastheerschap in de regio.

Duurzaam partnerschap

Na vijf jaar van verkenning en een intensief samenwerkingstraject, gebaseerd op adviezen van DestinatieX, is de basis gelegd voor een duurzaam partnerschap tussen BTLH en de lokale VVV's. Shirley Benoit, directeur-bestuurder van BTLH, kijkt met trots vooruit: "De komende twee jaar slaan we de handen ineen om de informatievoorziening en het gastheerschap in de regio verder te professionaliseren. Dit is een belangrijke stap op weg naar een uiteindelijke fusie.” Erwin van Altena, voorzitter van SPW vult aan "Door deze samenwerking groeien we op een natuurlijke en gestructureerde manier naar één gezamenlijke organisatie. Dat is onze stip op de horizon.”

Vrijwilligers en professionalisering

Binnen de VVV's zetten ongeveer 160 vrijwilligers zich in om jaarlijks ruim 30.000 bewoners en bezoekers te informeren. Van Altena benadrukt het belang van hun inzet: "Het is essentieel dat hun inzet naadloos aansluit bij de professionele informatievoorziening, marketing en bestemmingsontwikkeling van BTLH.”

Feestelijke aankondiging

De feestelijke aankondiging vond plaats op het Talland College, waar middelbare scholieren van het PSG een innovatieve presentatie verzorgden in de immersive room. Dankzij de financiële steun van de deelnemende gemeenten wordt gewerkt aan de ontwikkeling van een regionale productlijn en belevingen die aansluiten bij de identiteit van de regio.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, VVV's, Noord-Holland, samenwerking

CELTH



||| Nieuws |||

16/06/25
Exclusief voor leden
PMV neemt 39 procent belang in Brussels Airport
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...