Geplaatst op: 24-01-2025
Auteur: Marc Gerlings

Marketing Groningen maakt camperroute

Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

Een gevarieerd weekje weg met de camper: het kan in Groningen. Zo sta je de ene dag aan de Waddenzee en de andere dag in de bossen van Westerwolde. Beklim de Martinitoren en bewandel een plankenpad midden in de natuur. Bezoek een borg of rij langs een schattig dorpje. "Wij stelden een camperroute samen, waarmee je de veelzijdigheid van Groningen in een weekje ervaart."

De destinatieorganisatie geeft meteen ook tips waar je kunt staan en overnachten met je camper.

Dag 1 en 2 | Stad en Midden-Groningen

Slapen bij?
Camping de Kleine Wereld: hippe camping met een gezellige bistro
Camping Groningen Internationaal: rustig verblijf in een groene omgeving
Parking De Lijte: een gratis parking aan de zuidoever van het Paterswoldsemeer

Dag 3 en 4 | Westerkwartier & Waddenland

Slapen bij?
Marenland: Grote camping aan het water waar je ook een kano kan huren
De Kleine Molenpolder: Kleinschalige en groene camperplaats
Camping Wilgenheerd: Klein natuurkampeerterrein aan de Hoornse vaart

Dag 5 en 6 | Veenkoloniën en Westerwolde

Slapen bij:
Moekesgat: een gezellige familiecamping met rust en ruimte
Buitengoed het Achterdiep: kleinschalige mini-camping in de buurt van Ter Apel
Tante Tally: mini-camping gelegen in een boomgaard met een idyllische theetuin

Hier vind je de complete beschrijving van de camperroute.

Trefwoorden: Groningen, camper, route

CELTH



||| Nieuws |||

13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
04/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe NL country manager Airbnb moet groeicijfer verhogen
Airbnb heeft de Fransman Clément Eulry aangesteld als Country Manager voor Nederland. Nederland speelt een sleutelrol voor Airbnb in Europa, meldt het boekingsplatform.
03/03/25
Exclusief voor leden
Sunny Cars richt pr op landelijke media
Pr-bureau nxt agency meldt de samenwerking met autohuurspecialist Sunny Cars aan. De samenwerking richt zich op het positioneren van Sunny Cars als thought leader in de autoverhuurbranche. Data gaat meer een rol spelen in de pr-strategie.
24/02/25
Exclusief voor leden
Dubai +9% groei toerisme
Dubai is al een grote bestemming in toerisme en het noteert bijna een groeicijfer van een gazelle. In 2024 nam het toerisme naar deze Arabische destinatie met 9% toe.
20/02/25
VVV Noordwijk en Noordwijkerhout verwelkomen recordaantal bezoekers, meer vrijwilligers nodig
In 2024 hebben de VVV’s in Noordwijk en Noordwijkerhout 38.500 bezoekers mogen verwelkomen, een heel mooi record.
20/02/25
Visit Zuid-Limburg viert 140-jarig bestaan en neemt afscheid van Anya Niewierra
Visit Zuid-Limburg heeft gisteren op een druk bezochte bijeenkomst haar 140 jarig jubileum gevierd en afscheid genomen van algemeen directeur Anya Niewierra. Bestuursvoorzitter Wim Heuts reflecteerde op de transformatie van Visit Zuid-Limburg in de afgelopen decennia en de kansen en uitdagingen voor de toekomst.