Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-01-2025
Auteur: Marc Gerlings

Marketing Groningen maakt camperroute

Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

Een gevarieerd weekje weg met de camper: het kan in Groningen. Zo sta je de ene dag aan de Waddenzee en de andere dag in de bossen van Westerwolde. Beklim de Martinitoren en bewandel een plankenpad midden in de natuur. Bezoek een borg of rij langs een schattig dorpje. "Wij stelden een camperroute samen, waarmee je de veelzijdigheid van Groningen in een weekje ervaart."

De destinatieorganisatie geeft meteen ook tips waar je kunt staan en overnachten met je camper.

Dag 1 en 2 | Stad en Midden-Groningen

Slapen bij?
Camping de Kleine Wereld: hippe camping met een gezellige bistro
Camping Groningen Internationaal: rustig verblijf in een groene omgeving
Parking De Lijte: een gratis parking aan de zuidoever van het Paterswoldsemeer

Dag 3 en 4 | Westerkwartier & Waddenland

Slapen bij?
Marenland: Grote camping aan het water waar je ook een kano kan huren
De Kleine Molenpolder: Kleinschalige en groene camperplaats
Camping Wilgenheerd: Klein natuurkampeerterrein aan de Hoornse vaart

Dag 5 en 6 | Veenkoloniën en Westerwolde

Slapen bij:
Moekesgat: een gezellige familiecamping met rust en ruimte
Buitengoed het Achterdiep: kleinschalige mini-camping in de buurt van Ter Apel
Tante Tally: mini-camping gelegen in een boomgaard met een idyllische theetuin

Hier vind je de complete beschrijving van de camperroute.

Trefwoorden: Groningen, camper, route

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
13/05/25
Regionale toerismedata nog niet betrouwbaar genoeg voor lokaal beleid
Betrouwbare data op regionaal en lokaal niveau over het aantal gasten en overnachtingen is essentieel voor effectieve beleidsvorming in de toeristische en recreatieve sector. Uit een verkenning blijkt dat het lastiger is dan verwacht om op gemeentelijk niveau betrouwbare cijfers te genereren met de huidige methode.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
03/03/25
Artikelen Capita Selecta uit Trendrapport online
Alle artikelen in het hoofdstuk Capita Selecta van het nieuwste Trendrapport staan online. Mede dankzij partners CELTH en NBTC vrij toegankelijk.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.