Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-12-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid

Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid

De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Dit ambachtelijke broodje, gemaakt van volledig lokale en natuurlijke ingrediënten, is meer dan alleen een lunch. Het staat symbool voor duurzaamheid, lokale samenwerking en de unieke smaken van de regio.

Tijdens een feestelijke lancering overhandigden Robbert Schuurmans (directeur van RBT Heuvelrug & Vallei) en Eric van Veluwen (directeur van Antropia) het eerste broodje aan burgemeester Frits Naafs. Met het motto ‘Samen eten we de Utrechtse Heuvelrug mooier’ willen initiatiefnemers ondernemers uit de zakelijke gastvrijheidssector stimuleren om gezond eten uit de korte keten te promoten en lokale producenten te ondersteunen. Het broodje Utrechtse Heuvelrug is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug. De samenstelling en de herkomst van de producten staan online. 

Een broodje met impact

Robbert Schuurmans, directeur RBT Heuvelrug & Vallei: "Iedere dag komen er vele bedrijven en organisaties met hun mensen, klanten en relaties naar de Utrechtse Heuvelrug voor congressen, vergaderingen, workshops en trainingen. Dit broodje is een perfecte manier om zakelijke bezoekers te laten kennismaken met de unieke smaken van de Utrechtse Heuvelrug. Naast een culinaire beleving draagt het ook bij aan duurzaamheid en het versterken van de regionale economie. We hopen dat ondernemers dit initiatief massaal omarmen.” Eric van Veluwen benadrukt het belang van gezond en duurzaam voedsel. "Het broodje Utrechtse Heuvelrug biedt ondernemers een onderscheidend concept dat bijdraagt aan hun duurzame doelstellingen en de ondersteuning van lokale agrariërs."

Meer dan een broodje

De lancering van het broodje markeert het begin van een meerjarige samenwerking tussen RBT Heuvelrug & Vallei en Antropia. De komende jaren wordt er hard gewerkt aan het sluiten van concrete afspraken tussen voedselproducenten, bedrijven en vergader- en congreslocaties. Ondernemers en organisaties worden dan ook van harte uitgenodigd om zich aan te sluiten bij dit inspirerende project.

BroodjeUtrechtseHeuvelrug

Vanaf januari 2025 kunnen zowel vleesliefhebbers als vegetariërs genieten van de verschillende varianten van het broodje Utrechtse Heuvelrug (of de losse ingredienten), te bestellen via De Lokalist. Met dit initiatief wordt de Utrechtse Heuvelrug niet alleen smakelijker, maar ook duurzamer. 

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, lunch, duurzaam, lokaal, eerlijk

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.