Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-11-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring

Primeur in Nederland

Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring

Wat wil je als bioscoopbezoeker nog meer dan compleet ondergedompeld te worden in de film, behalve perfecte projectie en ultiem geluid? Comfortabele, ruime stoelen natuurlijk. Bij Kinepolis zit je op al die fronten altijd goed. En vanaf 4 december lig je ook altijd goed, met de introductie deze feestdagen van de Cosy Loungers in Kinepolis Leidschendam.

 

De filmervaring thuis kan niet tippen aan die van een technologisch geavanceerde Kinepolis-zaal, maar in je eigen huiskamer kun je wel ongegeneerd onderuit op de bank of met de voeten op tafel films beleven. Met de komst van de Cosy Loungers - luxe, brede ligbedden op de eerste rij van de zaal - heb je het allerbeste van twee werelden. Het perfecte beeld en overrompelend geluid, maar ook de ultieme vorm van ontspanning. Het gebruikscomfort is vergelijkbaar met de vliegstoelen uit de business class (waar je altijd jaloers naar kijkt), maar dan voor iedereen toegankelijk. Met een lengte van maar liefst twee meter en het gebruik van premium materialen zijn de Cosy Loungers een fantastische upgrade van je kijkervaring. De allereerste zalen waar je voortaan languit van een film kunt genieten zijn van Kinepolis Leidschendam. Het revolutionaire concept wordt in 2025 uiteraard ook naar andere Kinepolis-bioscopen uitgebreid.


NRIT vroeg aan Kinepolis hoe dit idee is ontstaan.  "Kinepolis is actief in verschillende landen en hanteert een strategie waarbij we regelmatig concepten in één land testen om ze vervolgens ook in andere markten uit te proberen. Dit specifieke concept is daar een goed voorbeeld van: we hebben het afgelopen jaar met succes getest bij ons dochterbedrijf MJR Theatres in Michigan, Verenigde Staten. Het is moeilijk exact te zeggen hoe dit idee is ontstaan, maar bij Kinepolis intern trachten we zoveel mogelijk innovatie en ondernemerschap te stimuleren. Wij blijven ons inzetten om grensverleggende concepten te ontwikkelen die bijdragen aan een betere bioscoopervaring voor onze bezoekers."

Trefwoorden: Bioscoop, ligstoelen

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...