Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-10-2024
Auteur: Rozemarijn Spieard
Recreatie Vakbeurs
Publicatie: R&T 2024-4

Recreatie Vakbeurs 2024

Concept uitgebreid met Recreatie Dorp, Best Practice Lounge, Van A tot Zwembad en Recreatie College

Recreatie Vakbeurs 2024
In de buitenlucht kunnen bezoekers het Recreatie Dorp bezoeken met verschillende accommodaties van exposanten.

De Recreatie Vakbeurs, het jaarlijkse evenement voor de recreatieondernemer, is volgeboekt. De beurs voor de recreatiesector in de Evenementenhal Hardenberg belooft groter dan ooit te worden. Nieuw in de editie 2024 zijn onder andere het Recreatie Dorp, Best Practice Lounge, Van A tot Zwembad en Recreatie College.

Tekst: Rozemarijn Spieard

De beurs op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg is groter dan ooit met meer dan 330 exposanten over 12 verschillende segmenten in 8 hallen. "Het is nog nooit zo snel gegaan” vertelt Kristel Stötefalk, adviseur van Recreatie Vakbeurs. Voor de zomervakantie waren hal 1 t/m 5 al uitverkocht. "De belangstelling is overweldigend en we zijn helemaal volgeboekt.”

Uitbreidingen

Ook de grote plekken met chalets, glamping tenten en tiny houses zijn enorm in trek. "Dit jaar hebben we het segment Tuin & Park uitgebreid en de horecaleveranciers een prominentere plek gegeven in hal 7, waarvoor nog enkele plekken beschikbaar zijn.” Op de beurs dit jaar maar liefst 100 nieuwe exposanten, wat volgens Kristel zorgt voor een nog gevarieerder en innovatiever aanbod. "We hopen hiermee de verwachtingen van onze exposanten en bezoekers te kunnen overtreffen”.

Vernieuwingen

De Recreatie Vakbeurs blijft haar beursconcept uitbreiden en vernieuwen. Dit jaar met een Recreatie Dorp, Best Practice Lounge, Van A tot Zwembad en Recreatie College.

Recreatie Dorp: Dit jaar kunnen bezoekers het Recreatie Dorp in de buitenlucht bezoeken. Direct buiten hal 6 wordt een dorp van maar liefst 1.000 vierkante meter opgebouwd, inclusief een groot overdekt en verwarmd restaurant en verschillende accommodaties van exposanten. Op deze manier ervaren bezoekers direct het buitengevoel en zien zij met eigen ogen hoe een accommodatie eruit kan zien.

Best Practice Lounge: De nieuwste innovaties en best practices vind je dit jaar terug in de Best Practice Lounge. Hier krijg je een indruk van de meest baanbrekende oplossingen en trends binnen de recreatiebranche.

Van A tot Zwembad: In dit nieuwe concept "A tot Zwembad” vind je alle stappen die je helpen bij het realiseren of optimaliseren van een zwembad. Een must-see voor iedere recreatieondernemer die zijn faciliteiten wil verbeteren.

Recreatie College: Waardevolle tips en praktische lessen volg je in het Recreatie College. Je leert hier onder andere meer over moderne marketingtechnieken en digitale tools. Volg bijvoorbeeld workshops over TikTok, smartphonefotografie en ontdek hoe je AI slim kunt inzetten voor jouw content. Ook delen keynote sprekers de laatste trends om ondernemingen naar een hoger niveau te tillen.

Samenwerking HISWA-RECRON

De Recreatie Vakbeurs en HISWA-RECRON versterken met ingang van deze editie hun samenwerking. Zo is brancheorganisatie HISWA-RECRON op de vakbeurs prominent aanwezig met een stand en gaan ze diverse activiteiten organiseren voor hun leden. Bovendien draagt HISWA-RECRON actief bij aan het kennisprogramma van Recreatie Vakbeurs. Een van de hoogtepunten is een exclusieve ontbijtsessie voor HISWA-RECRON Business Club (HRBC) leden, waar zij waardevolle inzichten en netwerkmogelijkheden kunnen opdoen. Daarnaast staat er een eindeseizoenborrel op de agenda, speciaal voor alle leisure- en recreatieleden van HISWA-RECRON.

"Wij vinden het fijn dat wij als HISWA-RECRON dit jaar prominenter op de beurs aanwezig zijn en willen onze rol om kennisuitwisseling en het versterken van onderlinge relaties binnen de branche hierdoor versterken”, aldus Jeffrey Belt, adjunct-directeur Leisure en Recreatie bij HISWA-RECRON. "De samenwerking met HISWA-RECRON is voor ons van groot belang”, zegt Jeffry Plaggenmarsch namens Recreatie Vakbeurs. "Hun betrokkenheid en bijdrage aan het kennisprogramma en de geplande activiteiten onderstrepen het gezamenlijke streven naar innovatie en professionalisering binnen de recreatiesector.”

Seminar voor beleidsmakers en dmo’s

Op donderdag 14 november organiseert NRIT samen met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het seminar ‘Zet je Regio op de Kaart’. Dit kennisevent is gericht op beleidsmakers bij de overheid en destinatie management organisaties (dmo’s). In een powersessie brengen we ze op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen in bestemmingsmanagement. Na de lunch brengen de seminardeelnemers een bezoek aan de beurs en dompelen ze zich onder in de wereld van de recreatieondernemer.&

Noteer 12, 13 en 14 november 2024 alvast in de agenda voor Recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg. Voor meer informatie: recreatie-vakbeurs.nl
Trefwoorden: toerisme, vakanties, ondernemen, innovatie, verblijfsrecreatie, dagrecreatie, horeca, beurzen, congressen

CELTH



||| Nieuws |||

24/06/25
Camping De Drie Provinciën wint opnieuw ACSI Award: seniorentoerisme als groeikans voor Drenthe
Camping De Drie Provinciën heeft voor het derde jaar op rij de prestigieuze ACSI Award voor Beste Campingrestaurant in de wacht gesleept. De feestelijke uitreiking op donderdag 12 juni markeerde niet alleen een bijzondere mijlpaal, maar ook het startpunt van een inspirerend gesprek over de toekomst van recreatie in Drenthe.
24/06/25
Inschrijving Horecava Awards 2026 geopend
De inschrijving is geopend voor de Horecava Awards 2026. Deze prestigieuze prijs bekroont vernieuwende producten, diensten en concepten die de horeca daadwerkelijk verbeteren of vernieuwen.
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.