Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-10-2024
Auteur: Marc Gerlings

Week van de Veiligheid met nieuwe campagne

De Week van de Veiligheid gaat van start op 7 oktober

Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Week van de Veiligheid 2024 biedt een nieuwe campagne.
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld. Om dit een halt toe te roepen werken private en publieke sectoren samen om onze samenleving een stuk veiliger te maken. De Week van de Veiligheid start op maandag 7 oktober.

Ontbijtsessies

Samen met Koninklijke Horeca Nederland organiseert het ministerie van Justitie en Veiligheid dagelijks in verschillende steden een ontbijtsessie.

Minister van Justitie en Veiligheid David van Weel opent op maandag 7 oktober om 09.00 uur de eerste ontbijtsessie in Den Haag (Nieuwspoort). De voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland Marijke Vuik en de voorzitter van MKB-Nederland Jacco Vonhof zijn hier bij aanwezig. 

De minister lanceert de landelijke sociale media- campagne tegen agressie en geweld. Professor Rosenkrantz Lindegaard presenteert haar onderzoeksresultaten over omstanders bij agressie- en geweldsdaden en een lokale ondernemer deelt zijn ervaringen met de Collectieve Horecaontzegging. Verder wordt er ingegaan op het thema veilig werkgeverschap. De ochtend wordt afgesloten met een samenvatting door woordkunstenaar Atta de Tolk.

De overige ontbijtsessies vinden plaats op:

8 oktober van 9.00.- 11.00 uur in Rotterdam, van der Valk Blijdorp
9 oktober van 9.00 – 11.00 uur in Zaanstad, Inntel Hotel Zaandam
10 oktober van 9.00 – 11.00 uur in Utrecht, van der Valk Utrecht
11 oktober van 9.00– 11.00 uur in Eindhoven, van der Valk Eindhoven.

Meer informatie en aanmeldmogelijkheid van KHN over de ontbijtsessies.

Topics:Beleid, Horeca
Trefwoorden: veiligheid, personeel, management, horeca

CELTH




||| Nieuws |||

18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
18/08/25
Exclusief voor leden
Coosto biedt integratie Bluesky aan
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.
18/08/25
750 Ajax shirts met SAIL embleem
Voetbalclub Ajax en SAIL 2025 slaan handen ineen voor een bijzondere samenwerking. Speciaal voor de jubileumeditie van SAIL brengt Ajax een gelimiteerde versie van het uittenue 2025/2026 uit, voorzien van een exclusief SAIL 2025-embleem.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...