Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-09-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op ludieke wijze gelanceerd in Nordhorn

Toeristische Overijsselkranten persoonlijk door MarketingOost uitgedeeld over de grens

Campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op ludieke wijze gelanceerd in Nordhorn

Op vrijdag 19 september is de toeristische campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op een ludieke manier gelanceerd in het Duitse Nordhorn. Een opvallend oranje VW-busje reed door de stad om de speciale Overijsselkranten uit te delen. Bij deze gelegenheid ontvingen voorbijgangers niet alleen de krant, maar ook heerlijke mini-stroopwafels en een persoonlijke uitnodiging. De Duitse buren worden hiermee letterlijk uitgenodigd om Overijssel in ‘Das andere Holland’ te ontdekken. Zowel gezinnen met kinderen als stellen, of het nu gaat om een dagje uit of een vakantie. De krant is ook huis-aan-huis bezorgd in een aantal grensregio's.

 

Succesvolle ervaringen van Duitse toeristen in Overijssel

De campagne richt zich op het aantrekken van Duitse toeristen naar Overijssel, waar zij al zeer positief op terugkijken. Uit recent onderzoek blijkt dat maar liefst negen op de tien Duitse bezoekers hun verblijf in Overijssel beoordelen als goed tot uitstekend. Duitse toeristen geven zelfs hogere beoordelingen dan Nederlandse bezoekers, vooral voor de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel. Hoewel de prijs-kwaliteitverhouding iets lager wordt beoordeeld, blijft het algemene oordeel zeer positief. Dit succes wil MarketingOost verder uitbreiden door middel van deze campagne.

 

Gerichte campagne met dubbel effect: online en offline

Naast de verspreiding van de Overijsselkrant in de Duitse grensregio's Graafschap Bentheim en Emsland, voert MarketingOost ook een gerichte online en sociale media campagne. Deze campagne wil Overijssel promoten als dé bestemming voor natuurvakanties, culturele uitstapjes en actieve recreatie. De Overijsselkrant biedt een breed aanbod aan toeristische tips, variërend van musea en wandel- en fietsroutes in de natuur, tot gezellige accommodaties zoals B&B’s, boetiekhotels en vakantieparken.

 

Overijssel populair onder Duitse vakantiegangers

Met meer dan een miljoen Duitse overnachtingen in 2023 is Overijssel al een geliefde bestemming onder onze oosterburen. Natuur, wandelen, fietsen en zelfs citytrips en funshoppen zijn populaire activiteiten voor Duitse toeristen. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren stabiel blijft of zelfs groeit. Met een divers aanbod speelt de Overijsselkrant in op de voorkeuren van deze bezoekers, waarbij de Nederlandse gezelligheid en kwalitatief goede accommodaties een belangrijke rol spelen. Met deze inzichten streeft MarketingOost ernaar Overijssel top of mind te houden als aantrekkelijke en toegankelijke vakantiebestemming voor de Duitse toerist.

 

Overijssel: een bestemming voor nu en de toekomst

De Overijsselkrant is niet alleen een gids voor de herfstvakantie van 2024, maar ook een bewaarexemplaar voor de vakantieseizoenen van 2025. De Overijsselkrant is uitgegeven in co-creatie met Libertas Advies. Duitse bewoners van de grensregio’s - maar ook daarbuiten - die geïnteresseerd zijn in het aanbod van Overijssel in ‘Das andere Holland’ kunnen een kijkje nemen op de campagnepagina: Erleben Sie die Provinz Overijssel (das-andere-holland.de)

Link: https://www.das-andere-holland.de/overijssel
Trefwoorden: Campagne, destinatie Nederland, marketing, toerisme, speciale krant, Overijssel

CELTH



||| Nieuws |||

15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
13/05/25
Klimaatrisico’s voor toeristische bestemmingen ontrafeld
CELTH onderzoekt samen met de Travel Foundation en Risklayer de klimaatrisico’s die bestemmingen lopen. Inmiddels doen wereldwijd zes bestemmingen mee aan de pilot die nog open staat voor meer deelnemers.
12/05/25
Kopenhagen beloont duurzaam gedrag toeristen
Wat vorig jaar begon met een pilot, is inmiddels uitgegroeid tot een toeristische beleving voor iedereen die net iets bewuster wil reizen. CopenPay is na een succesvolle eerste editie terug met drie keer meer attracties en een dubbel zo lange looptijd.
09/05/25
Subsidies uit regiodeal 'Veluwe in Balans' voor toeristische toegangspoorten Eerbeek en Nunspeet
De provincie Gelderland heeft de eerste twee subsidies toegekend vanuit de regiodeal ‘Veluwe in Balans’. Dit maakt de herinrichting van het stationsgebied in Eerbeek tot toeristisch overstappunt en de ontwikkeling van het bezoekerscentrum in Nunspeet mogelijk.
08/05/25
Fietscampagne Heuvelrug & Vallei verbindt erfgoed, natuur en duurzaamheid
RBT Heuvelrug & Vallei koppelt fietsrecreatie aan actuele thema's als gezondheid, duurzaamheid en erfgoed en speelt in op de groeiende behoefte aan groene, bewuste beleving.
06/05/25
Jongeren en kunstenaars verbeelden vrijheid en onvrijheid in bijzondere kunstinstallatie
Burgemeester Theo Weterings van Tilburg heeft op 3 mei in de LocHal de audiovisuele kunstinstallatie Het Geheugen geopend. Dit is een project van Brabant Herinnert, een Brabants samenwerkingsverband dat zich inzet om de herinneringen aan de Tweede Wereldoorlog levend te houden en door te geven aan nieuwe generaties.
02/05/25
Toerisme Vlaanderen blikt terug op 2024
CEO Peter de Wilde van Toerisme Vlaanderen blikt in het jaarverslag 2024 tevreden terug met meer binnenlandse gasten, flinke stappen in de themawerking en forse vooruitgang in de sites die de organisatie beheert.

||| Agenda |||

20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...