Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-09-2024
Auteur: Marc Gerlings

Kick-off exposanten Recreatie Vakbeurs 2024

Kick-off exposanten Recreatie Vakbeurs 2024
Door het goede weer werd het terras ook een netwerklocatie. Foto: EasyFairs.
De jaarlijkse exposanten kick-off van Recreatie Vakbeurs vond afgelopen dinsdag (17 september) plaats in Evenementenhal Hardenberg. De bijeenkomst werd bezocht door meer dan 100 exposanten en mediapartners. 

Het vormde daarmee een succesvolle aftrap voor de komende editie die gepland staat op 12 t/m 14 november.

De middag begon met een warm welkom in de nieuwe Tuinlounge van Evenementenhal Hardenberg. De sfeervolle locatie droeg bij aan een ontspannen en informele start. De kick-off is een jaarlijkse traditie en biedt exposanten een voorbereiding op hun deelname aan de vakbeurs. Er werden praktische handvatten aangereikt om het maximale uit hun deelname te halen om zo hun innovaties en diensten optimaal te presenteren.

Commercieel manager Jeffry Plaggenmarsch opende de bijeenkomst met een welkomstwoord, waarin hij benadrukte hoe belangrijk Recreatie Vakbeurs is voor de recreatiebranche. Hij deelde updates over de voorbereidingen van de beurs en sprak zijn waardering uit voor de grote betrokkenheid van exposanten. "Recreatie Vakbeurs blijft hét platform voor de recreatiebranche om samen te komen, kennis te delen en innovatie te stimuleren", aldus Plaggenmarsch.

De aanwezigen werden vervolgens uitgebreid bijgepraat over de laatste ontwikkelingen rondom de beurs. Onderwerpen zoals de strategie voor bezoekerswerving, de opzet van de beursplattegrond en logistieke updates kwamen aan bod. Een opvallend punt dit jaar was de razendsnelle volboeking van de beurs, wat opnieuw onderstreept hoe belangrijk Recreatie Vakbeurs voor de branche is.

Recreatie Vakbeurs vindt plaats op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg. De beurs biedt meer dan 330 exposanten en trekt naar schatting van de organisatie 8.000 bezoekers uit de recreatiebranche.

Voor meer informatie over Recreatie Vakbeurs, het programma en gratis registratie als bezoeker, bezoek de website: www.recreatie-vakbeurs.nl
Trefwoorden: recreatie, attractie, leisure, exploitatie, beurs

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.