Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-09-2024
Auteur: Marc Gerlings

Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein

Cruciaal voor vaststellen behoeften, knelpunten en uitdagingen

Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
Hoe snel gaat de digitale ontwikkeling van het vakgebied toerisme?
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!

Jouw input is van grote waarde!

Deze online survey gaat naar zo veel mogelijk organisaties en toeristisch-recreatieve ondernemers in het gastvrijheidsdomein. Neem 9 minuten de tijd, maximaal meldt NBTC, om de vragenlijst in te vullen. "Hiermee kunnen we zien hoe organisaties gebruikmaken van digitale technologie op het gebied van marketing, bedrijfsvoering en data."

Jouw input is waardevol! Invullen kan tot en met 11 oktober 2024. 

Monitor uit visie Digitale expeditie

Deze jaarlijkse Digitaliseringsmonitor vloeit voort uit 'Digitale expeditie’, de landelijke visie op de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein. Uit dit document vloeiden vijf actielijnen voort, om concrete stappen te kunnen zetten in bijvoorbeeld digitalisering, innovatie en datagedreven werken. Om de behoeften uit het veld in kaart te kunnen brengen, houdt NBTC jaarlijks bij wat de mate van digitalisering in het gastvrijheidsdomein. Door de enquête komen ook de nieuwe behoeften, knelpunten en uitdagingen aan bod. Je helpt daarmee het vakgebied te ontwikkelen.
Trefwoorden: digitalisering, digitale expeditie, NBTC, toerisme, leisure, management

CELTH



||| Nieuws |||

19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
17/06/25
Exclusief voor leden
Pocketpark Houthavens Botanique open
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.