Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-04-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Firstmate Hospitality Consultants Onthult de goedkoopste tot de duurste terrassteden

Firstmate Hospitality Consultants Onthult de goedkoopste tot de duurste terrassteden

Met de langverwachte komst van het mooie weer is het terrassenseizoen geopend. Hierom heeft Firstmate Hospitality Consultants, onderzoek gedaan naar de prijzen op terrassen in de 15 grootste steden van Nederland.

 

Het recent uitgevoerde onderzoek toont de terrasprijzen op de grote terrassen van de centrale pleinen in de grootste steden.

In elke stad werden de prijzen opgeteld van een kopje koffie, cola, biertje (25cl) en een portie van 6 bitterballen.

 

Leeuwarden is de goedkoopste stad met € 20,04, gevolgd door Breda met € 20,48. Utrecht, Amsterdam en Den Haag zijn het duurst met respectievelijk € 23,67, € 23,77 en € 25.02.

De goedkoopste bitterbal eet je in Breda. De duurste bitterbal eet je in Den Haag. Het goedkoopste biertje drink je in Leeuwarden en het duurste biertje drink je in Den Haag en Leiden.

 

De bevindingen van het onderzoek onthullen ook interessante regionale verschillen. Zo blijkt dat steden in de Randstad relatief hogere prijzen handhaven in vergelijking met steden in de periferie van Nederland.

 

Welke dranken gaan we komende zomer drinken?

De verwachting is dat de toppers van afgelopen jaar, zoals: Aperol Spritz in alle varianten nog wel even populair blijft. De vraag naar alcoholvrije (craft)bieren blijft toenemen. En wat denk je van de Paloma. Een frisse Mexicaanse longdrink van Tequilla gemixt met een grapefruit soda. Wordt dit de terrastopper van 2024? Firstmate verwacht dat deze longdrink een goede kans maakt.

Trefwoorden: Terrasprijzen

CELTH



||| Nieuws |||

24/06/25
Camping De Drie Provinciën wint opnieuw ACSI Award: seniorentoerisme als groeikans voor Drenthe
Camping De Drie Provinciën heeft voor het derde jaar op rij de prestigieuze ACSI Award voor Beste Campingrestaurant in de wacht gesleept. De feestelijke uitreiking op donderdag 12 juni markeerde niet alleen een bijzondere mijlpaal, maar ook het startpunt van een inspirerend gesprek over de toekomst van recreatie in Drenthe.
24/06/25
Inschrijving Horecava Awards 2026 geopend
De inschrijving is geopend voor de Horecava Awards 2026. Deze prestigieuze prijs bekroont vernieuwende producten, diensten en concepten die de horeca daadwerkelijk verbeteren of vernieuwen.
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.