Geplaatst op: 08-04-2024
Auteur: Marc Gerlings

Hollandse snackmuur in Schiphol open

Hollandse snackmuur in Schiphol open
FEBO in Schiphol is sinds 3 april open. Foto: Schiphol Group.
Wat is er nu Hollandser dan even wat uit de muur trekken. Alle toeristen kunnen dat ervaren in de luchthaven Schiphol bij de FEBO. 

De bekende Nederlandse snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel op Schiphol Plaza, geopend door travel retailer Avolta, is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.

De nieuwe winkel, die de Pommes Frites-winkel van Avolta vervangt, bevindt zich voor de securitycontrole op de luchthaven. Dit betekent dat ook bezoekers die niet gaan vliegen van de beroemde Nederlandse snacks kunnen genieten. Dit kan door een bestelling te plaatsen aan de balie of door gebruik te maken van de beroemde ‘snackmuur’ waar FEBO om bekend staat. De winkel is alle dagen van de week geopend van 10.00 tot 22.00 uur. 

"Op Schiphol streven we ernaar om ons aanbod voortdurend te verbeteren door de kwaliteit, diversiteit en herkenbaarheid te verbeteren. De introductie van een sterk, lokaal merk als FEBO draagt hieraan bij. Wij zijn ervan overtuigd dat zowel reizigers als mensen die op Schiphol werken blij zullen zijn met deze aanvulling op het aanbod op Schiphol Plaza," meldt Hans de Groot, Head of Retail, F&B and Commercial Services.
Trefwoorden: Schiphol, Holland, toerisme, icoon, reizen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.
07/01/25
Exclusief voor leden
Apollo Reizen wordt sponsor Sparta
Apollo Reizen heeft vandaag aangekondigd sponsor te worden van voetbalclub Sparta Rotterdam. Deze nieuwe sponsoring markeert voor Apollo Reizen het versterken van de band tussen sport en reizen.