Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-03-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Kampeerbosje Leerdam en De Dassenburcht winnen Gouden Haring

Kampeerbosje Leerdam en De Dassenburcht winnen Gouden Haring

De eigenaren van Natuurkampeerterrein Kampeerbosje Leerdam (UT) hebben woensdag 6 maart uit handen van Eelke Horselenberg, directeur van Stichting De Groene Koepel, een Gouden Haring in de categorie Goud Waard ontvangen. Zij kregen deze prijs voor hun prominente rol in het behoud en de versterking van het netwerk van Natuurkampeerterreinen.

 

 Niet alleen hebben zij zich ingezet voor de rust op en rond hun terrein, ook hebben zij grote stappen gezet in verdere verduurzaming door douchewater te gebruiken voor het doorspoelen van de toiletten.

 

Publieksprijs

De tweede Gouden Haring, een publieksprijs, ging naar De Dassenburcht in Overijssel. De Groene Koepel heeft kampeerders gevraagd naar hun favoriete Natuurkampeerterrein. Hierop kwamen bijna 250 reacties binnen, waarna een jury de winnaar bepaalde. De Dassenburcht, een terrein van Staatsbosbeheer, won met deze inzending:

 

 ‘Ik kwam er al als kleine jongen met mijn ouders en zus op de fiets uit Roden toen het sanitair alleen nog maar bestond uit één toilet. Zoveel geweldig mooie herinneringen aan alle avonturen die ik op het kampeerterrein en in de omgeving beleefd heb. Zoals die ene keer dat het 's nachts zo hard onweerde dat ik omgekeerd in mijn slaapzak zat. Wat hebben mijn ouders en zus gelachen. De volgende dag kon ik er zelf ook wel om lachen. Of die keer dat ik alleen samen, als mannen onder elkaar, met mijn vader ging kamperen en we op zoek gingen naar uilenballen bij de Zwarte Dennen.

Inmiddels is mijn vader overleden en ben ik geen kleine jongen meer, maar elke keer als ik bij De Dassenburcht kom, beleef ik alles weer een klein beetje opnieuw.’

Trefwoorden: Prijs, natuurkampeerterrein, verduurzaming

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...